Prox 440 - ny boggie eller förlängning ?

j0nteee

Välkänd medlem
18 nov 2006
158
0
6
Gällivare
saken är den att jag har en Pro X 440 med 800 motor, MEN jag vill ha en längre matta, och jag vill inte byta till en nyare rmk (bara dragon isf, men den är för dyr) för dem är så fula och de med edge chassiet vill jag inte heller ha. jag vill ha min skoter men 345 eller 365:ans matta.. frågan är den ..

en rmk boggie eller förlängningskitt ?

med en ny boggie så måste man borra nya hål till fästena ?

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Sv: ny boggie eller förlängning ?

Först av allt, om du vill sälja din prox till nästa säsong. låt mig veta!
Och jag hade själv valt att köpa mig ett förlägningskitt istället. Skiljer i prismängden och jobbet med att byta.

Vill du ha din prox låååång, köp ny boggie.
Vill du ha den längre, köp ett förlängingskitt.

Last edited:

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.291
86
48
Övik

Skulle förlängt Pro X boggien ifall jag var du, mest pga fjädringen och konstruktionen. RMK boggien har sämre dämpare, annan geometri och är väl aningen klenare. Allt går väl givetvis att ändra på, men om det verkligen är värt det är en annan fråga..

Både 345 och 365 går nog att förlänga till utan problem, finns färdiga kit att köpa lite här och var. Sök i forumet så hittar du lite länkar.

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn

Om jag inte minns fel, ligger det ute på blocket ett förlängnings kitt tillsammans med en prox. men som säljes seperat. 365 med 51s matta.

j0nteee

Välkänd medlem
18 nov 2006
158
0
6
Gällivare

blir nog ett förlägningskit då till 365 .. men hur gör man förlängningen av bandtunneln så det inte ser ut som skit ? svetsning eller nitning ?

j0nteee

Välkänd medlem
18 nov 2006
158
0
6
Gällivare

SLP´s kit verkar vara fina grejjer.. undra om det finns någon återförsäljare här uppe i Gällivare.. hoppas att Polarishandlaren har SLP saker.. har för mig det ..

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.291
86
48
Övik

Till bandtunneln köper du, alt. bockar till själv, en ny bit som nitas fast, glöm inte att förstärka ordentligt bara

R

Robin

SLP´s kit verkar vara fina grejjer.. undra om det finns någon återförsäljare här uppe i Gällivare.. hoppas att Polarishandlaren har SLP saker.. har för mig det ..
Det finns det nog inte. den där lilla hålan är ju samma som här i lilla kiruna, finns ingenting :rolleyes:

du får vända dig till Motorhuset.se om du vill ha tag på SLP sortiment.