Quickrods

Tompi

Medlem
1 jan 2000
46
0
1
Kiruna
Vad är det för pryl? Vad har dom för inverkan? Vem säljer dom?

Eftersom jag inte vet så slänger jag ut frågan här :cool:
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
http://www.knracing.se/ säljer dessa. Med dessa så kan man enkelt justera viktförskjutningen i boggien. Ex. på Vipern, RX så måste man ha verktyg, på XTC, SX och MM (har jag för mig) så måste man byta brickor.
Dessutom så kan man justera det mycket mer med Quickrods än om man har originalstagen.

Viktförskjutningen, eller hur hårt boggien är kopplad påverkar hur mycket medlyft du vill ha samt att fjädringen blir hårdade om boggien är mer kopplad. Bomba krokig led i skog så skall boggien vara hårt kopplad, då går maskinen som ett stryckjärn efter leden, lakeracing så kan man gärna låta medarna lätta lite från snön för att få bättre grepp med mattan, alltså så kopplar man boggien mindre då. Om man sen orkar justera dessa optimalt eller om man nöjer sig med en gyllene medelväg är ju upp till var och en.
 

Tompi

Medlem
1 jan 2000
46
0
1
Kiruna
Mikael_N skrev:
http://www.knracing.se/ säljer dessa. Med dessa så kan man enkelt justera viktförskjutningen i boggien. Ex. på Vipern, RX så måste man ha verktyg, på XTC, SX och MM (har jag för mig) så måste man byta brickor.
Dessutom så kan man justera det mycket mer med Quickrods än om man har originalstagen.

Viktförskjutningen, eller hur hårt boggien är kopplad påverkar hur mycket medlyft du vill ha samt att fjädringen blir hårdade om boggien är mer kopplad. Bomba krokig led i skog så skall boggien vara hårt kopplad, då går maskinen som ett stryckjärn efter leden, lakeracing så kan man gärna låta medarna lätta lite från snön för att få bättre grepp med mattan, alltså så kopplar man boggien mindre då. Om man sen orkar justera dessa optimalt eller om man nöjer sig med en gyllene medelväg är ju upp till var och en.
Tack för ett utförligt och snabbt svar.
 

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Tompi skrev:
Vad är det för pryl? Vad har dom för inverkan? Vem säljer dom?

Eftersom jag inte vet så slänger jag ut frågan här :cool:
Gör en värld av skillnad på beteendet vid all körning.
Har quickrods från Knracing.se på min MM -00 och med dessa är den betydligt häftigare att köra med. Tar sig fram avsevärt bättre, du kan åka med rejäla skidres mest hela tiden om du vill (jag tycker det är fränt) för att stanna justera rodsen i 10 sekunder och sen har du strykjärnskänsla istället. Köp Köp Köp säger jag bara!

//R