R-Evo , RC-800 ( 2006 ) Soppapump... ?

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Vart sitter bensinpumpen? Skotern la av när jag var ute och körde, vägrade att starta. Bogserade hem den och ställde den i varmgarage över natten, morronen efter startade den inte ändå. Den tänder till om man blåser upp tryck i tanken eller om man sprayar startgas i insuget. Har provat nya stift också, för att utesluta allt. Det är ju inte direkt rymligt innanför huvarna på den här... har dock fått för mig att det är soppapumpen som inte funkar, men jag vill ju gärna köra nu när det är så fint före och väder. Nån som har utbildning på denna modell? Plush?
 

Plush

Välkänd medlem
29 nov 2004
196
0
6
Den sitter på framdelen av bandtunneln (inne i motorrummet) delvis under oljetanken. Tar du ur luftburkarna och tittar under förgasarna snett ner mot sidan av skotern så ser du den. Kan möjligtvis vara enklare att komma åt om man tar bort slutburken (iallafall ser du den lättare då) men det är fortfarande trångt så det stör...
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Tack för svaret... försökte få loss luftburken. Blir nog att lämna in skotern till ÅF på måndag istället, har ju garanti...