Ranger 49 dyna på boondocker?

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Hej!


Är det någon som törs komma med tankar om huruvida ranger 49ans dubbeldyna kan tänkas passa på en -17´s boondocker?


Känns lite surt att punga ut för en xtrim-dyna OCH linq dynan, för att skjutsa 5ggr på en vinter. Monterar hellre av originaldynan från boondockern då och dit en vanlig dubbeldyna. Då det känns bli bra mycket billigare. Dessa ca 5 ggr, blir dessutom sammanhängande ggr.


Sitter och planerar vintern i brist på svalka, och maskinen lär väl levereras nån gång i november misstänker jag, och då vill jag som ha de flesta idéerna avklarade.


Tacksam för svar, och ev idéer på andra lösningar.


//Dennis
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.151
146
63
Säfsen
Nja, skulle inte tro att 49:ans extradyna passar. I alla fall inte från första generationens 49:a....

 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Njae, alltså inte extradynan, utan dubbeldynan, dvs hela originaldynan. Och kollar man på bilder, så ser ju tank och pyramid likadana ut på -16/-17 modellerna vad jag kan se. Dvs, jag vill inte punga ut för en xtrim dyna typ 3500 eller nåt sånt plus linq 1+1 dynan som går på nästan 6000kr, ifall det skulle gått att bara skruva loss original boondockerdynan och skruva dit ranger 49 dynan.

/Dennis
 

trilla

Välkänd medlem
21 mar 2010
208
2
16
Umeå
Dom där dynorna är ju bara fastklickade. Och de passar. Har sett boondockern med långa dubbeldynan. Har svårt att tro att de bygger två olika tankar.