Detta skrev jag i "Recensioner" (Ranger 550 -07):
"Prisvärd kanonmaskin. Rolig att köra och tar sej fram väldigt bra. Man åker skönt på skotern. Förhållandevis lätt maskin, 238 kg. Matta 396x38x3,2 En av de längsta skotrarna på marknaden, 332 cm, trots det lättsvängd med liten svängradie. Fjädrande förlängning i boggien. Variatorerna fungerar klockrent, även vid krypkörning. Bukplåt och A-armsskydd är original, varvräknare är tillbehör. Camoplastskidorna är väl ingen höjdare. -08:an har ADJ skidor istället. -08rna har smalare spårvidd, lägre utväxling och sämre stötdämpare samt saknar passagerarhandtag. De har även andra backspeglar och styrhöjare."
Jag är jättenöjd med min än så länge, de drar rätt mycket soppa från början, men det blir bättre när man kört in den ett tag.
Framkomligheten är helt suverän och det går bra att backa även i riktigt dåligt före. Nackdelen är att man jämt får ligga först och spåra....
Jag har satt dit breda plastbelag och den extra förstärkta stötfångaren fram.
Vill du ha en ledracer är det fel maskin, men vill du köra där ingen annan kört tidigare är det ett bra val.
Du kan läsa mer på dootalk.com, Ski-doos variant av Rangern heter Tundra 550 LT. V-800:an verkar ha problem med kamkedjan och den är mer "nose heavy"