Rave 670-93 ingen tomgång/bluddrar

nilss0n

Medlem
8 okt 2006
36
0
1
Härnösand
har ingen tomgång och blöddrar på låga varv men går sedan bra på högre varv, kan det vara munstyckena som är för små kanske? eller vad kan det vara!?
 

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
Sv: Rave 670-93

låter ju som att den får för mycket bensin på låga varv , hur ser stiften ut? du kan ju testa olika positioner på nålarna eller testa ge den mindre luft? annars är väl mindre lågfartsmunstycken att ta till om den fortfarnade bluddrar. lycka till!
 

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
Sv: Rave 670-93

Om den gått bra förut så är det nog inte fel munstycken, dom ändras inte av sig själv. Däremot kan det vara skit i dom, rengörförgasarna.
Eller så har vevaxeltätningarna gått, testa spruta startgas runt motorn och se om den suger in det nånstans.
 

haxxninjan

Aktiv medlem
9 dec 2007
62
0
6
Sv: Rave 670-93

den har gått 40 mil norr om mig, har det nån betydelse kanske? har precis fått den:p
 

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
Om den är bestyckad för att gå uppe ifjällen och du bor i en dal så kan det ha betydelse. Antar att den började gå dåligt när du tog ner den från släpvagnen.
 

Quiksilver

Välkänd medlem
9 feb 2007
198
0
6
Piteå
min f.d. 643:a betedde sig så men efter kolvbyte så försvann alla sådana problem...så kolla kompet i cylindrarna. Om det nu inte är skit i förgasarna.
 

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
de låter ju ändå som att det är ett luft/bensin-inställnings problem? (eftersom det är på låga varv endast?) jag har själv haft en 670 o den var så otroligt känslig!! det är ju snabbt kollat genom o testa olika nål- inställningar och luftmängd.
 

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
du ska inte börja fiffla med nålen eller nått sånt.. endast lågfarts munstycket isf.. för det är bara på tomgång den blöddrar... o ifall det är skit i gasan så borde den få mindre..
just på lågfart är det inte jäääätte känsligt o hålla på o bestycka.. lågfarts munstycket är iprincip bara för låga varv o tomgång. så bestycka lågfartaren så den slutar blöddra, skulle iaf jag gjort.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Undrar vart NIlsson tog vägen ? Ställde en fråga sen sluta han skriva, jag känner mig lite nyfiken.

Tur man är släkt med Zaida .. Jag får gissa vad som hänt:

Killen har kollat komp och upptäckt att den skurit. Alltså hade jag rätt.

Nu är han så deppig över att skotern skurit så han ska aldrig mer gå in internet igen.

Kanske?.... :rock:
 

nilss0n

Medlem
8 okt 2006
36
0
1
Härnösand
haha, kompet äre inge fel på;P Va bara lite skit i en slang så nu går den som satan:p den som har förlängt till 345 kan väl säga hur dom gick till väga när det är så satans s vårt å få tag i en matta, eller om man slänger på boggien från en mxa 600-02 jag har liggandes, vad tror folket om det?


Undrar vart NIlsson tog vägen ? Ställde en fråga sen sluta han skriva, jag känner mig lite nyfiken.

Tur man är släkt med Zaida .. Jag får gissa vad som hänt:

Killen har kollat komp och upptäckt att den skurit. Alltså hade jag rätt.

Nu är han så deppig över att skotern skurit så han ska aldrig mer gå in internet igen.

Kanske?.... :rock:
 
Last edited: