RC snöskoter Atomic 2000

San_Andreas

Välkänd medlem
22 jan 2010
348
1
16
Skell-Hell
Har fått tag i en Atomic 2000 från 1981. Denna var omonterad i sin originalkartong. Saknades dock dekalarket vilket jag har fått tag i nu. Men Jag är lite nyfiken på vilken gammal maskin som stod modell för denna. Skulle kanske vara skoj att wrappa om den så den ser ut som "originalet" så att säga =)



P.S. Ej min på bilden. Min har blå huv och ingen förare..
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Ja, det lät ju bekant på nåt vis... Kommer ihåg en gång för lääänge sen, då jag och farsan var och tittade på skoterns dag. Om jag inte minns fel så hette dåvarande Ski-Doo och Polaris återförsäljare JB Service. På denna skoterns dag var det en kille som demonstrerade dessa radiostyrda skotrar... Å herregud... Man hade ju bytt bort båda föräldrarna mot en sån. Utan att tveka. Snacka om dröm att ha en sån.

Farsan var dessutom aktiv i RC-världen under min uppväxt . Han och min farbror hade flera flygplan, bilar och en stor jäkla offshore racingbåt (som jag nu äger). Så man hade ju en gnutta hopp om att han skulle köpa en RC-skoter också. Men det blev aldrig...

Hade varit riktigt kul att hitta en sån! Hoppas du får fart på din!
 

Freeride 4-ever

Aktiv medlem
27 feb 2010
55
0
1
Kvissleby
Oj oj oj. Snacka om nostalgitripp kan inte minnas
hur många gånger man stog och tittade på just en
sån RC maskin i den ända leksaksbutik som fanns på
den tiden.
Har även glömt hur många gånger man (började) spara
pengar för att få råd att köpa en tyvärr hittade man ngt
annat som man vart mer sugen på.
Edit vart aldrig ngn RC skoter.
 

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Skitfränt! Glömmer aldrig World Cup på Dundret 1983 då dom hade en bana med dessa vidunder...! :)
Att Stenmark var där och åkte skidor mellan pinnar var föga intressant...

Ontopic så håller jag med och säger Yamaha SS 440.
 

San_Andreas

Välkänd medlem
22 jan 2010
348
1
16
Skell-Hell
Skulle det vara någon som är intresserad av att få uppleva sin barndomsdröm om att äga en sån här så vet jag en man som har ett par omonterade i lager som nog är till försäljning. Han fick köpa upp ett restlager från fabriken nämligen =)
 

mås1

Prospect sledder
3 nov 2013
3
0
0
Umea
Vill minnas att det var en skoteråkare som blev skadad och då utvecklade denna skoter,tror att han heter Tomas Åberg
 

zkogeng

Ny medlem
21 sept 2015
2
0
1
Norge
Noen som vet om det fortsatt er noen skutere til salgs, eller om noen har en atomic 2000 som de vil selge?

Are there still rc snowmobiles for sale? and does someone have an atomic 2000 that they want to sell?
 

walleman

Medlem
27 feb 2009
48
0
6
Borlänge
Var det inte formelprodukter i Boden som gjorde dessa? Kommer ihåg från ett studiebesök där i min unga dagar en hylla med kartonger med dessa rc skotrar i...