re 600 -07 Pipa/Pipor/v-kitt

KimAlexander

Välkänd medlem
14 jan 2005
894
0
16
Gällivare
tjenna. är smått sugen å montera trim rör på skotern min,
någon som har erfarenhet av något bra rör. även sugen på nå v-kitt men inte hittat något. Mvh Kim
 

larsmxz

Välkänd medlem
3 aug 2008
224
0
16
Edsbyn
Jag är oxå sugen på en singelpipa men vet inte vilket märke som är bäst!!

Ingen som provat så man får höra vad ni tycker!!!!
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Om SLP har något kitt så rekomederar jag det. Dom är nästan alltid bäst. Annars finns det ju bikeman, dom har väl funkat bra på rotax.
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Bikeman och slp tillverkar väl pipor m.m. Inte V-kit?!
SLP tillverkar ju v-kitt men såklart var det ju pipor jag menade. Jag kollade på SLPs hemsida nyss och det verkar inte som att dom tillverkar till rotax 600, hittade bara till 800an. Men Bikeman och crankshop vet jag har varit bra till rotax motorerna.
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Dynamo joe är riktigt bra variator kitt men dock svindyra om man inte hittar nått bra begagnat.
Men det passar fortfarande inte RE om man nu inte får för sig att byta sekundärvariator....
Sen så är DJ-kiten knappt dyrare än något annat?
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Men han kanske bara ska byta i primären! Sekundären är väl bra som den är.
Hela grejen med DJs kit är hans helixar, resten av delarna är inget märkvärdigt. Det kommer inte bli bra att ta de delar från kitet som som endast sitter i primären eftersom hans kit bygger på de relativt flacka helixarna han har designat, och med bla tunga vikter i primären.
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Ett vasst kit till re600-07 är de delarna som följde med crosskit stage1, tyvärr är det rätt så kostsamt, har för mig att delarna till kitet går på ca 4500kr.
BRPs egna dubbelrör finns till REn, däremot så tror jag inte de ger så mycket utan tillhörande ECM och ev. portning av motorn.
44mm matta, SLP PP skidor, en vassare variator set-up och en justerad fjädring gör stordåd på den maskinen.
 

KimAlexander

Välkänd medlem
14 jan 2005
894
0
16
Gällivare
har slp pp , 51mm matta, justerad fjädring men saknar klippet i motorn ; ) den var samma före matt byte då ja hade 44 så de är inget problem.
 

bubbaa

Aktiv medlem
9 mar 2009
68
0
6
Boden
bmp har riktigt fina trim rör faktiskt! har dock till en sdi men ger väl 12-12hk extra i motorn och jag får ner 6hk i "backen" sen v-kitt och 44as matta + slp PP är mums!