RE 600 -08 variator bestyckning

antepolaris_

Aktiv medlem
27 dec 2008
80
0
6
kalix
Tjenare, är det nån som har nåt tips vad man ska göra åt variatorerna i min re 600ho, skulle vilja få lite bättre acc , variatorkit finns ju men jag har mailat med både cudney och dynamo joe och ingen av dom säger sig göra kit till min maskin eftersom det sitter team sekundär, vart hittar man v-kitt? eller ska man bygga ihop eget?

har 44mm matta och nerdrevat 2 kugg tror det är 22/44

sen tycker jag den är väldigt spårkänslig efter led, har spänt främre boggiedämparen lite på fjädern men det blev ingen större förändring, ska prova spänna mer också men finns det nåt mer man kan göra för att få mindre skidtryck?

kan ju också ha att göra med att det sitter slp skidor på den, köpte den med dom skidorna så jag vet inte hur orginal är.

tacksam för svar.
 

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
min var inte direkt irriterande spårkänslig med SLP men kommer man direkt från nått som i vanliga fall inte styr bra så krävs det lite tillvänjning. Slacka framfjädrarna lite och se till att du har toe-out justerat.
Jag körde med orginal drevning på min med 44matta för när jag drevade ner den så gick den sämre.
 

antepolaris_

Aktiv medlem
27 dec 2008
80
0
6
kalix
Ja nog kan det ju vara att man måste vänja sig lite har bara kört ca 5 mil med den än så länge men testade en 2013 assault idag och den var inte alls lika spårkänslig som min och en så ny skoter borde väl styra hyffsat tycker man ju ?
 

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Mät toe-out. ska vara mellan 12 och 19mm har jag för mig, kommer inte ihåg hur långt från skidbulten man skulle mäta, CTRL skidan har färdiga markeringar.
 

antepolaris_

Aktiv medlem
27 dec 2008
80
0
6
kalix
Har mätt nu och toe-out är 5mm, och enligt SLP:s hemsida ska man ha 3 - 9.5mm toe-out stod även att man kan flytta bak skidorna om den är spårkänslig så jag har testat nu men jag märkte inte någon skillnad med skidorna i det bakre läget