RE 600 eller X-RS 600 (2007)

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Oerhört svårt val, därför vänder jag mig mot er som kanske har lite erfarenhet av dessa modeller.
Vilka är skillnaderna? körställnig, hopp/lek, bränsleekonomi puderåkning fördelar och nackdelar. Kom gärna med info. Finns X-rs:en med och utan SDI? isf vilken är bättre, skillnader? :rolleyes:
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
hejsan jag föredrar x-rs för den är byggt på 440 chassie och så tar den välldigt lite sås men föredrar kanske ändå re 600 för dem är j*vligt fina men testa sj
 

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
själv hade ja kört på re 600an. grym ***** maskin de! stryktålig som bara den.
men som rotax211 skrev: testa själv och se vilken du själv tycker bäst om. om du har nån tillgång till de.
 

M.Pettsson

Välkänd medlem
6 jun 2006
770
0
16
Pite
hejsan jag föredrar x-rs för den är byggt på 440 chassie och så tar den välldigt lite sås men föredrar kanske ändå re 600 för dem är j*vligt fina men testa sj
nä för en re är ju inte bygt på ett 440 chassi. enligt tillverkarna så är de då 440 chassi men om de är de är en annan 5a.
 

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Vilken utav dem är smidigast och mest "lekvänlig". som vill på rullen o.sv. Och hur är bränsleförbrukningen mellan dessa?
 

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
lynxen är som vanligt ganska lätt att få upp på rullen(som alltid=)) en polare till mig kör Re 600 och den drar inte så ***** jätte mycke runt 2.5liter milen vid bus körning.
 

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Okej, det låter ju bra det, själv tycker jag att reven ser smidigare ut, men eftersom jag ej har möjlighet att prova blir det svårt. Har en f5 nu, därför vill jag byta till nyare för den bättre körställlningen osv. Blir mycket bekvämare då man kör mest led, men ändå vill man ju ha den lite busig då och rapp till freeride åkning.:D men tack för svaren hittills, skriv gärna mer ni som vet.
 

MarreX

Aktiv medlem
21 apr 2007
87
0
6
Rossön
Lynx är väl strået vassare faktiskt, men smidigare än din f5 kommer nog ingen av dem att kännas..
 

elBjurro

Aktiv medlem
4 feb 2006
54
0
1
fuggar är ballare än sprut.. xrs600 finns bara me sput..
xrs:en är inte samma som 440in... skiljer förstärkningar och andra detaljer.
re:n är mer räääser..

köp lynxräsern om du ska köra stenhårt, köp xrs:en om du ska köra snäppet försiktigare.

eller så gör vi det absolut bästa, å skiter i vad folk på ett forum har för blandade åsikter å sätter oss upp på båda maskinerna å provkör dem lite.

MvH Henke
 

Micke.r

Medlem
11 jan 2007
32
0
1
Fick just min Lynx RE 600 -08, men den är iprincip samma som 07an, har kört ca 4mil med den, och den värkar fin och rapp det lilla man testat den.. Men jag hade nog valt en lynx re 600 -07 istället för x-rs..

Tycker lynxen har mycket skönare körställning också, testade en x-rs idag.. men gillade det inte!
 

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Oerhört svårt val, därför vänder jag mig mot er som kanske har lite erfarenhet av dessa modeller.
Vilka är skillnaderna? körställnig, hopp/lek, bränsleekonomi puderåkning fördelar och nackdelar. Kom gärna med info. Finns X-rs:en med och utan SDI? isf vilken är bättre, skillnader? :rolleyes:
Hugget som stucket!

Har själv ägt och därmed kört mycket RE så jag gillar ju den stenhårt.
RE:n är BRUTAL efter riktigt jobbig och ful led, den äter ALLT på leden. Så länge det inte går över 140, och då är det snarare skogsbilvägar vi pratar om. Funker ju givetvis ypperligt på bana också och den känns välbalanserad om än jag tycker den känns lite nervösare i luften än Reven... Dock väldigt fin som sagt.

Skidres kan du göra med båda maskinerna, ordentliga sådana, men vad är det för vits?
Både skotrarna går bra i lössnö, eller så bra som en kort maskin kan förväntas göra, har man fart och mod vid alla tillfällen tar man sig fram.

Reven är naturligtvis också jättefin och har ju hängt med ett tag så den är nog ganska fulländad. SDI motorn som många tycker om men som jag själv är lite rädd för då många pratar om att den kan dö någon millisekund i vissa lägen vilket jag tycker är otäckt.
RE:n är ju något dyrare i soppa men det handlar väl om mycket inställningar också. Jag fick dock aldrig ner min under 3L/milen, bara över.
Men som sagt, bestyckningen orginal var väl kanske inte så optimal.

Vilken du än väljer så blir du nöjd med dess köregenskaper, båda är fina maskiner.

Jag själv skulle ta RE:n för att den känns och är nyare, att den dessutom är billigare i inköp är ju ingen nackdel.

/Mattias