Recension Renegade 600 SDI -07

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
52
Boden
Med ny maskin bokad så är det väl dags att summera min trotjänare. Hämtade ut den ny den 22 december 2006 , det fanns inte en snöflinga här i Boden utan bara ett ispansar på marken. Det frsta jag gjorde innan jag började köra med den var att ta bort plastkåpan som satt popnitad på variatorskyddet. Vintern rullade på och skotern likaså. Vid 300 mil byttes vevaxeltätningen på PTO sidan. Den svettades lite vid tätningen men har man garanti så.. Jag drevade ner 2 kugg och bytte rem. Inte för att remmen var slut utan för att jag inte ville ha en ny rem i hållaren för reservremmar. När jag ställde undan den efter säsong 1 hade den gått 320 mil.
Säsong 2 så bara körde jag utn att ändra nåt på maskinen. Endast regelbunden service. Samma säsong 3. Skrev ner hur mycket bensin jag tankade och hur mycket olja jag fyllt , snitt på en hel vinter blev 1,7% (70% led och 30% lössnö körning)
Säsong 4 så byttes skidorna ut mot SLP Powder Pro. Säsongen som gått byttes slides , hjullager och batteri. En bussnig släppte i motovariatorn nu under våren så ny bussning för 200 spänn monterades. Rem nr 3 sitter på nu och den är inte utsliten. Vad kan man säga.... maskinen har fungerat klockrent. Dessutom bränsle och oljesnål. Den har nu rullat 1075 mil.