Reeds

fredrik1991

Medlem
7 nov 2006
22
0
1
ludvika
Är det värt att köpa reeds från Boysen till min yamaha srv 1983?
Jag har ett problem: tändstiften blir olika de ena blir alldelles för fett, de är ju enkel förgasare så de enda som de skulle kunna bro på är väll reedsen? de är inge fel på tändning eller komp och jag pröva med nya stift. den drar inge shyv luft heller?:confused:

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Nu har jag aldrig haft en SRV, men har dom verkligen reedventilstyrt insug...? Jag har haft før mig att det var kolvstyrt, men det betyder inte att jag sæger att det ær så-bara att jag alltid trott att det ær så.

Har du kollat så du inte har ett læckage nånstans, endera delen runt insuget eller runt grenrøret?

Rillan

Välkänd medlem
13 mar 2007
178
0
6
Skellefteå
vet inte om det är så på srv:n men på en ski-doo 600 jag hade var jag tvungen byta packbox på mitten av veven, altså mellan cylindrarna, Hade då liknande symptom! Men den har ju dock dubbla gasare :/

fiskvik3300

Välkänd medlem
5 jan 2006
272
0
16
Fiskvik / Bergsjö
Är det värt att köpa reeds från Boysen till min yamaha srv 1983?
Jag har ett problem: tändstiften blir olika de ena blir alldelles för fett, de är ju enkel förgasare så de enda som de skulle kunna bro på är väll reedsen? de är inge fel på tändning eller komp och jag pröva med nya stift. den drar inge shyv luft heller?:confused:
kollat bränsle pumpen?