Rekomenderade munstycken

henkek

Aktiv medlem
6 feb 2012
64
1
6
Hammerdal
Jag har skaffat en MM 700 -01 som jag håller på att gå igenom, en allmän service.
Jag har tagit bort och rengjort förgasarna och kom att undra vilka munstycken som det bör vara i min.
Jag nöjer mig med huvudmunstyckena, jag bor 293 möh, och från vilken håll säger man att 1:a cylindern är.
Nu har jag 148.8 närmast variatorn, sedan 146.3 på de två andra.
Tacksam för svar
/Henke
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
1:an är närmast variatorn.
Det finns flera trådar om bestyckning av MM700, kolla i dem.
Och ladda ner verkstadshandboken till MM700, se klistrad länk här på forumet. Förvisso till en -00, men det mesta torde vara likt.
 

yamahavolvo

Välkänd medlem
22 dec 2009
638
1
16
Fränsta
Bla jag har en tråd om bestyckningen till min ymaha.
Vmax 700 99 (gamla tändningen)
så lär det vara standard,
MJ(huvudmunstycke)145, 143.8 143.8.
PJ(lågfart) 45, 45, 45.
JN 2.5 (nålen, räcknat nerifrån spetsen, läge 2 med ett schims på 0.5mm)
Och
bränsle/luftskruven 1 ½ varv (ut, skruva den i botten sedan 1 ½ ut)
 

henkek

Aktiv medlem
6 feb 2012
64
1
6
Hammerdal
Tackar för svar, jag ringde till Yamaha och jag ligger lite över rekomenderat, men det var tydligen ingen fara, stiften ser bra ut och jag känner inte att den surar ner sig.
Jag passade även på att fråga vad original drevning är om man har back. och det är 39 21, det jag kunde se på nätet var alla 40 21, men tydligen byts det större när man har back.
Jag funderar på att byta till 19 då jag inte är intresserad av att den skall gå fort utan hellre rapp.
 

yamahavolvo

Välkänd medlem
22 dec 2009
638
1
16
Fränsta
Tänk på att drevningen neråt på lilla drevet leder till övervar=du måste vikta variatorn(primären) rätt mig om jag har fel?

mvh Anders
 

henkek

Aktiv medlem
6 feb 2012
64
1
6
Hammerdal
Ok då vet jag det, jag har inte direkt koll då detta är första skotern, skulle det inte fungera med att släppa på sekundären?
Anledningen till att jsg började meka var ett litet misstänkt oljud i transmissionen, det visade sig att kedjan var till hälften av samt nogra flef knäckta länkar.
Tur att jag öppnade innan den gick av helt....
 
Last edited:

henkek

Aktiv medlem
6 feb 2012
64
1
6
Hammerdal
Jag gillar varken att köra fort eller varva mkt.... Men såklart svårt att justera/kolla hur det fungerar utan att köra hårt. Jag väntar pågummi mellan luftburken o förgasarna från Yamaha C (200 kr!) sedan blir det test.
 

yamahavolvo

Välkänd medlem
22 dec 2009
638
1
16
Fränsta
Det där gummi ifrån yamaha center tyck ja du skall slänga ÅT HELV*T* ...
Swdool med fler har industri gummin och slangklammer som håller bra nog mycket längre :)