Rem-problem rev 800 -04

yammahenke

Medlem
25 jan 2011
25
0
1
Umeå
Hej!
Köpte en ny rem igår. Sen när jag la dit den så fick jag justera ut sekundären ganska mycket så att remmen låg jämns vid kanten på variatorn. Men remmen "frikopplas" ändå inte riktigt. När jag drar igång skotern (uppallad) så dör den om jag stoppar mattan med foten, så den drar ju alldeles för mycket. Nån som vet vad jag ska göra för att få till det? Kan ju inte justera sekundären nå mer för då startar den ju på för hög växel eller vad man nu ska säga. Så jag är lite tom på ideér nu.
hoppas nån kan hjälpa mig!
mvh Henrik
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
383an är bredare och lite kortare än 166an alltså en riktigt kass ersättare till 166an i mitt tycke.. köp hellre en carlise 803 XS rem eller 377 remmen på brp
 

yammahenke

Medlem
25 jan 2011
25
0
1
Umeå
va och kollade på en 377 rem idag, men den var helt identisk med 383 remmen. Så jag for hem med 383 remmen igen och fortsatte klura. Om man står bakom skotern och kollar så tycker jag att remmen svänger av lite åt vänster. men det borde den väl göra lite eftersom den ska styras lite inåt motorn när den trycks ut på primären? kollade mot 166 remmen, och det skiljde bara cirka 2 mm på bredden, så de känns inte så jätte mycket. sen är det även så att om jag håller upp remmen lite underifrån (på utsidan remmen) mellan variatorerna, så går det lätt att dra runt primären utan att remmen följer med. Men så fort man släpper remmen så den faller ned några mm så greppar primären fast i remmen och drar med den runt. Nån som har nått bra tips på vad jag kan göra?
 

yammahenke

Medlem
25 jan 2011
25
0
1
Umeå
Men även om 383 remmen är för mjuk tycker man ju att den borde funka? eller är den så mjuk så den greppar i av den anledningen menar du?
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Jag talar mest ur hållbarhetssynpunkt. För dig låter det snarare som att variatorn inte går tillbaka riktigt och skulle behöva lite översikt!
 

yammahenke

Medlem
25 jan 2011
25
0
1
Umeå
hade isär primären igår faktiskt, men tyckte inte de såg så dåligt ut i den. Men jag är ingen mästare på variatorer ska jag erkänna. Några tips på vad det kan vara i variatorn som gör att den inte går tillbaka som den ska? Men förresten, när remmen "ligger på", då är de ju som att primären har gått ihop för mycket väl?