Renegade -09 vs Renegade BC -10

gazfot

Ny medlem
25 mar 2013
4
0
1
Sundsvall
Vilken av maskinerna ska jag välja? vad är skillnaden? Kvalite? brister? vevaxelproblem? andra problem?

behöver lite snabba svar så jag kan bestämma mig!
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
brorsan har den ena å jag har haft den andra,istort sett samma maskin,andra dämpare och lite annorlunda framvagn på BC samt svart chassie annars likvärdiga,e en liten annan vinkel på motorn i BC:n också tror ja då de inte är samma grenrör i dom,körde lite drygt 170-200 mil med min BC med variatorkit ifrån Howard inc och den hadde orginalremmen när jag sålde den,enda nackdelen som jag hade på min var att jag tyckte den styrde dåligt men det är nog en justerings sak,sen den där jävla tankmätaren funkade inte å de gör den inte på nån annan BRP produkt heller
 

426h

Välkänd medlem
19 dec 2011
343
5
18
Backcountryn är ju lite smidigare ute i snön med sin smalare framvagn. Nackdelen får du vid inspirerad ledkörning, då den inte tål samma kurvspeed utan att lätta på innerskidan. Jag föredrar backcountryns smalare spårvidd, men det är en smaksak och beror på typ av körning.
Tyvärr lämnar ju kvalitén på tvåtaktssnurrorna en del att önska. Med mer än 400 mil på mätaren har bästföre passerat och du sitter på en en tidsinställd bomb. :D