Renegade 800 -05 drev, bestyckning, v-kitt, pipor

lille man

Välkänd medlem
1 jan 2000
605
4
18
LULEÅ
www.lacken.se
Råkade köpa en -05 renegade 800.

Har BRP dubbelpipor liggande som jag tänkte kasta på samt att den är ner drevad till 19/45.

Är på g att beställa ett variator kitt, men vilket skatt man ha?

Vad tror ni om bestyckning? räcker 2 snäpp större på huvudmunstyckena?
Ska jag ändra nått på lågfarten?

Någon som har en fin 44matta liggande eller nått annat kul?
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
fin skoter du har införskaffat, men mattan? den har ju 44 standard, äre de att din är sliten eller äre bytt tidigare?

de du kan/bör fixa i förgasarna är 20PJ iställe för 17.5 standart, och höj nålen 0,5mm med schims. 440 är MJ standard, och däääär så tror jag inte du behöver gå upp, de e låg och mellan registret som är snålt ställt på dessa rackare..
Med min topp har har 390MJ ;-)
 

lille man

Välkänd medlem
1 jan 2000
605
4
18
LULEÅ
www.lacken.se
fin skoter du har införskaffat, men mattan? den har ju 44 standard, äre de att din är sliten eller äre bytt tidigare?

de du kan/bör fixa i förgasarna är 20PJ iställe för 17.5 standart, och höj nålen 0,5mm med schims. 440 är MJ standard, och däääär så tror jag inte du behöver gå upp, de e låg och mellan registret som är snålt ställt på dessa rackare..
Med min topp har har 390MJ ;-)
Tack för ett snabbt svar :)
Ska ta å se över gasarna till helgen.

Mattan är väll lite sliten så ett ev byte kan bil aktuellt, dock ingen panik med det.

Nåon som har tips på ett bra variator kitt?
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
varsågod!
för att svara på variatorkitt frågan så finns de väldigt många kitt att köpa, och gör de, visst man kan fiddla på själv, men köp ett kitt efter en dialog med tillverkaren om hur du kör/väger/var du kör/ mm .. jag har inte än, fråga mig ej varför, men jag S K A köpa en typ av S8X kitten som Joey på Northern catalyst säljer.. www.mxzx-revzone.com
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
helt utan, skruvade bara ut den, sen så plugga jag igen slangen mellan toppen och kylarflaskan med en PET-skruvkork som jag borrade ett 2-3mm hål i..

Setill att värma upp skotern innan avfärd, jag låter min ståigång tills jag känner en värme i kylarna i tunneln med handflatan.

photoshop, men ungefär såhär ;-)
 

lille man

Välkänd medlem
1 jan 2000
605
4
18
LULEÅ
www.lacken.se
helt utan, skruvade bara ut den, sen så plugga jag igen slangen mellan toppen och kylarflaskan med en PET-skruvkork som jag borrade ett 2-3mm hål i..

Setill att värma upp skotern innan avfärd, jag låter min ståigång tills jag känner en värme i kylarna i tunneln med handflatan.

photoshop, men ungefär såhär ;-)
Perfekt.
Tack för infon =)
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
där var den ja, visste jag hadde sett den men kom inte ihåg vad smitty skulle ha för delarna, men som sagt, en cola kork funkar fint.. hålet på min photoshoppade bild är dock liite för stort..