renegade på vatten ?

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Tyvärr så upplever jag att alla våra renegade matar in vatten i tunneln så det går tungt som fasen. Slirar på remmen orkar inte driva.
Skvätter säkert vatten på remmen också men inte hunnit uppleva det.

Så till er som äger renegade. Hur beter den sig på vatten?
Intresserad så man slipper ett överaskningsdyk.

Brukar vanligen bli korta 10meters eller mindre för att ta sig över nån bäck eller stop/stöp. Är ju en snöskoter och ingen vattenskoter :p

Vi åker bcx 600/800 -13 och renegade 1200 -11

Pappa badade med en nytro för några år sen, den ska tydligen gå bra på vatten men han gick genom isen så det han inte testas :p
 

pilten

Aktiv medlem
29 okt 2009
50
1
8
Kiruna
Jag har då inte upplevt att den går trögt på vatten. Tycker den håller sig bra på ytan å inge större problem att få till fina res. Svängandet har jag inte haft nå möjlighet att pröva ännu. Men nog är jag mer försiktig nu med fyrtaktan än tidigare tvåtaktare. Inte kul att sänka en tvåtaktare men 100 ggr värre med fyrtaktan. Då är det bogsering in till garaget som gäller.
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
okej, mer gas och mindre darrande underläpp med andra ord. Får hoppas att remmen får snurra fritt där inne dom första vattenturerna i alla fall.
 

skidoo_ss24

Välkänd medlem
4 nov 2004
622
0
16
Ockelbo
Åkte lite på vattnet med min förra påsken och de gick bra, Gick att köra sakta men då gick den tungt såklart och gasade man på så stack skidorna upp i luften men kör man fort kan man nog åka väldigt långt...
De var på en gade 800 -08
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Javisst nya och vatten på remmen så blir man ju både blöt och ledsen.
Och bäckar är det gott om där vi åker.. tre fyra stycken i följd om man följer en gammal skoterled som tyvärr inte står på skoterkartan längre. Men så är det så gott som okörbart i vissa snöförhållanden. Och en sladd där är uteslutet.

skickat via tapatalk från S3an