Reservdelar MXZ 800 -01:a

aspen

Medlem
25 aug 2007
24
0
1
Hej!
Som rubriken lyder undrar jag var man skall köpa reserv delar till en MXZ 800 till bra priser. Motordelar är det jag tänker på då?
Köpte nämligen en 800:a -01:a i dag med skuren motor.
Tacksam för svar.
/Joakim
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
ÅF har ju alltid men blir ju säkerligen dyrare ja..
Rinab har kolvar bla. dom har ofta mycke bra priser.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Börja med att riva hela skiten så du ser vad du behöver. Sen är det ju bara att börja söka på blocket, bildelsbasen.se , duells, rinab , jofrab mm...
 

aspen

Medlem
25 aug 2007
24
0
1
Börja med att riva hela skiten så du ser vad du behöver. Sen är det ju bara att börja söka på blocket, bildelsbasen.se , duells, rinab , jofrab mm...
Motorn är redan urriven och det som behövs är att svetsa blocket ny cylinder och kolv
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Svetsa blocket, kan det verkligen sluta bra? Tråkigt om godset skulle ändra form pga uppvärmningen..

Cylinder= Skrot eller ÅF
Kolv= Rinab, Lockners Bil och MC, ÅF

Skulle även passa på att byta lager ifall jag var du. Ta reda på storlekarna och gå till nån som säljer kullager/www.kullager.se eller ÅF
 

aspen

Medlem
25 aug 2007
24
0
1
Svetsa blocket, kan det verkligen sluta bra? Tråkigt om godset skulle ändra form pga uppvärmningen..

Cylinder= Skrot eller ÅF
Kolv= Rinab, Lockners Bil och MC, ÅF

Skulle även passa på att byta lager ifall jag var du. Ta reda på storlekarna och gå till nån som säljer kullager/www.kullager.se eller ÅF
Det är ju värt att prova om det går att svetsa annars får man väl köpa en ny halva för inte behöver man väl köpa båda halvorna! Den går ju nämligen att dela på.
Cylindrarna blir det honing av och överdim på kolvarna.
Självklart blir det nya lager, blir total renovering inlk balancering.