Rev -03 ?

skoter_alf

Medlem
22 mar 2006
42
0
1
Närpes
Jag undrar om det är en bra förstaskoter för en 13 åring en ski-doo mxz 600 rev -03 ? Vad är för och nackdelar med den och på skoterbanken står det att tankmätarn är dålig vad är dåligt med den och vad toppar den och får jag den såld efter ca 1-2 år framåt om den är körd ca 700 mil? och jag har läst någon stans att det är många barn sjukdomar med den vad är det som är "sjukt" :p :) tack på förhand :D
 

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
Jadu.... Pengarna verkar det ju inte sitta i?! Inte för de är svar på frågan men ändå... Om jag vore 13 så skulle jag då hellre kanske börja med en lite mindre 380 lr 500?! Men men.... Jag känner inte till nå spec. Barn sjukdomar, bäversvansen verkar ju inte vara spec. uppskattad?! Tankmätarn skulle då jag inte se som nå större problem... men men! Toppfart oväsentligt, det är ingen lakerunner. Sälja den ska nog inte vara nå problem. Ha'de
 

orre_mx

Välkänd medlem
20 dec 2005
312
0
16
Järpen
om du nu nu ska ha en skidoo så nej inte en REV! den blir för stor och lite mycke efekt för en 13åring. köp hellre en freestyle (så kan ja köpa den om du krockar eller liknsand;)) eller varför inte heter den rev ja vet ej men 550f en då kan du ju byta motor om ca 2 år!:rolleyes: men lucka till MVH//oskar
 

Freerider98

Aktiv medlem
14 nov 2005
50
0
1
Norrbotten
HK mattan skrev:
Jadu.... Pengarna verkar det ju inte sitta i?! Inte för de är svar på frågan men ändå... Om jag vore 13 så skulle jag då hellre kanske börja med en lite mindre 380 lr 500?! Men men.... Jag känner inte till nå spec. Barn sjukdomar, bäversvansen verkar ju inte vara spec. uppskattad?! Tankmätarn skulle då jag inte se som nå större problem... men men! Toppfart oväsentligt, det är ingen lakerunner. Sälja den ska nog inte vara nå problem. Ha'de
Om ja hade fått en rev när ja va 13 så hade jag då inte tackat nej!
 

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
34
Tycker

Det låter lite häfftigt med att en 13 åring ska köra en rev 600 satsa i ställe på en rev 550f istället tycker jag. Och andra sidan vet jag inte vad pojken ha för erfarenheter..
 

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
Nej... Jag hade vell inte heller tackat nej, om jag fick en! Men jag fick då spara å köpa min egen skoter :) ! Men men det var inte de det hanlade om. Jag vet inte hur stor du är för att vara 13 men nog tror jag en 380 lr liknande skulle vara mer passande :) ! Ha'de
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Inget illa menat men är det nåt jag hatar så är det bortskämda ungar som skryter om sina glänsande skotrar som föräldrarna köpt åt dem. I höstas så fick en 15 årig kompis till mig en Polaris RMK 900 för att han grinade inför farsan sin. Sen kommer han och dömer ut min Blizzard bara för jag har köpt den för mina egna pengar och rustat upp den. Jag får bara in ca 14 000-16 000 per år från sommarjobb på Oskars Surströmming. Han sålde den nyss för ca 85 000 (eller säljer) på blocket. Dessutom är den ramsne.

Så jag hoppas grabben din är ödmjuk. Eller så köper du en ET 250 till honom för nån tusenlapp som min kusin fick.
 
E

ejwbegysv

Mycket fördommar i denna tråd.. VI vet ju så klart inte hur mogen denan 13åring är och eftersom han är under 16 så får han inte köra själv heller så...

Rev 600 -03 är det ingafel på eller rättare sagt de fel som fanns är åtgärdade vid det här läget får man hoppas... Kolla dämpare dock då dom säkert börja bli slut... Sen är det nice om dom är ombyggda bak så man slipper den där fula bäversvansen..

Vill du ha en lättare skoter så satsa på en 500cc vätskekyld.. dom är ganska rappa men saknar toppfarten...
 

mountainclimber

Aktiv medlem
19 apr 2006
74
0
6
Övik
Har inte prova 600:an men har prova 800:an och den kändes inte tung, jag kan nästan lova att du och din fader kommer få roligt med den skoter:) och om den är lite tung nu när du är 13, så lär du ju växa..
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Jimmy de handlar väll inte enbart om mognad? de handlar väll om tyngd, styrka och erfarenhet. Mognad är ju bra att ha så man förstår att man inte kan köra fullfart överallt..
Lixom finns väll folk långt över 20 som inte är mogna? "host" ^^ närå men..

ejwbegysv skrev:
Mycket fördommar i denna tråd.. VI vet ju så klart inte hur mogen denan 13åring är och eftersom han är under 16 så får han inte köra själv heller så...

Rev 600 -03 är det ingafel på eller rättare sagt de fel som fanns är åtgärdade vid det här läget får man hoppas... Kolla dämpare dock då dom säkert börja bli slut... Sen är det nice om dom är ombyggda bak så man slipper den där fula bäversvansen..

Vill du ha en lättare skoter så satsa på en 500cc vätskekyld.. dom är ganska rappa men saknar toppfarten...
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
ifall mätarn visar dåligt e det ju bata att ta bort plasten vid tanken :) sen tar du ett bensinkruka eller nage och sen häller du i 10 l sen sätter du ett litet sträck där. sen gör man så tills den e full! då haru full koll på hur mkr soppa du har ;D
 
E

ejwbegysv

Quethec skrev:
Jimmy de handlar väll inte enbart om mognad? de handlar väll om tyngd, styrka och erfarenhet. Mognad är ju bra att ha så man förstår att man inte kan köra fullfart överallt..
Lixom finns väll folk långt över 20 som inte är mogna? "host" ^^ närå men..
Jo visst.. Finns säkert dom som är 13 år som väger mer än mig och är starkare än mig trots att jag är 26 år..
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Nu tog du i.. Isf en burger boy ^^ fast där är de 100% fett o.o.. eller de e klart de finns de e ju bara kolla guiness rekord bok så va de ju nån liten kid som gymmat sen han va 5 år typ..
Men om man kollar på normalt folk så är 13 åringar folk som är 140-150 lång o väger 40kg ;> eller nått liknande

ejwbegysv skrev:
Jo visst.. Finns säkert dom som är 13 år som väger mer än mig och är starkare än mig trots att jag är 26 år..
 
E

ejwbegysv

Quethec skrev:
Nu tog du i.. Isf en burger boy ^^ fast där är de 100% fett o.o.. eller de e klart de finns de e ju bara kolla guiness rekord bok så va de ju nån liten kid som gymmat sen han va 5 år typ..
Men om man kollar på normalt folk så är 13 åringar folk som är 140-150 lång o väger 40kg ;> eller nått liknande
jo kanske :)
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
om du undrar va jag mena med "Lixom finns väll folk långt över 20 som inte är mogna? "host" ^^ närå men.." så syftade jag mer på skolan.. ex. när du särbehandlade omar. vettefan om du märkt de själv men de va jäävla roligt.. ^^

.. aja tillbaka till trådens ämne.. 600 cc för en 13 åring? jag tycker de låter för tungt för dig.. + att jag skulle aldrig köpt en 600 åt dig om jag var din far, om du frågar "vad toppar den" då skulle jag köpt en 340 åt dig ^^.. att du frågar som 13 åring "vad toppar den" så anser jag dig inte mogen.
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Så länge du inte kör fast klarar du den nog.. frästen om du är 13 år så varför köpa en rev och sen sälja den om 2 år.. du får ju inte ens köra den en enda gång isf. Fast jag tycker endå inte en rev 600 är en bra första skoter till en så ung person :p

skoter_alf skrev:
Jag är 165 lång och väger 60 kg