Rev 440 04-05

KiNGsKoTeR

Välkänd medlem
31 aug 2010
552
1
16
Söderhamn
Tja! ;)

Har ÄNNU en fundering ^^ Ni kanske börjar tröttna på mina funderingar men vem vill inte ha en bra skoter så säsongen blir ljuvlig!!
Jo det var så här att på en tråd ja inte hittar så är det en som säger att Rev 440 04orna är dom mest problemfria i sin klass, men en 05a kan inte vara långt ifrån ;)
Så vad är då skillnad på en 05a och en 04a??
Säg gärna allt ni vet :D

Tack på förhand och förlåt för dryghet
:rolleyes:
 

ViktorNoden

Välkänd medlem
1 nov 2009
174
0
6
Det enda som jag vet det är att boggein inte är lika. Tror inte heller att framvagnen är alldelens lika. Chassiet är bättre på en 05:a men jag vet inte hur de är motormässigt. :)
 
R

RevMan

SC4 boggien är betydligt skönare än SC3boggien tycker jag, betydligt mer följsam.
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
SC3-boggin är inte konstruerad för den flyttade tyngdpunkten som kom med rev-chassiet. Skillnaden på sc3 och sc4 är mycket stor.

-05'an har fler chassiförstärkningar (under pipan).

I övrigt skiljer nog inget särskilt, möjligen dynan...

Kan ju tipsa dig om att lära dig att använda SÖK-funktionen, all info om det du frågar om i hundratrettiotolv olika trådar finns redan på forumet. ;)
 
Last edited:

KiNGsKoTeR

Välkänd medlem
31 aug 2010
552
1
16
Söderhamn
SC3-boggin är inte konstruerad för den flyttade tyngdpunkten som kom med rev-chassiet. Skillnaden på sc3 och sc4 är mycket stor.

-05'an har fler chassiförstärkningar (under pipan).

I övrigs skiljer nog inget särskilt, möjligen dynan...

Kan ju tipsa dig om att lära dig att använda SÖK-funktionen, all info om det du frågar om i hundratrettiotolv olika trådar finns redan på forumet. ;)
Hahaha, jaa kanske ska man det ^^