rev 440 samma fråga som många andra

urmakarn

Medlem
1 feb 2007
10
0
1
Är sugen på en 440 men jag tycker ju om att ta lång turer (10mil typ) funkar det ävan me 440. Dynan är väl hårdar och så men är det andra saker som man bör tänka på. Mår motorn bra av att man putrar på i 90 knyck en längre tid eller slits den mer då.

Vet att säkert många har skrivit just det här och alla börjar bli less på att svara. Men jag tänkte ändå se om det finns nån som vill ge nå tips. Kolv byte, har hört dom som kört cirka 200 mil utan att byta, kan ju va äldre modeller (hade tänkt mig en 04 05).

Vill ju leka å hoppa men ha den som en korv grillar skoter går de att kombinerar eller ska jag helt enkelt skita i att köpa en 440.

Drömmen är en polaris 600 rr men ekonomin tillåter inte det trots man jobbar i gruvan
 

Daniel_s

Medlem
1 jan 2000
30
0
1
Heim
Jag tycker att du ska köpa en 600 om de är så att du ska åka på lång/grill turer. Dom går nästan lika bra att hoppa och leka med som en 440. Finns ju även litte trimm till 600 så den går litte bättre :D
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
"puttra på i 90 knyck" låter som om du bara kör efter sjöar?
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
låter som du ska köpa en 600 och ingen 440.
dom är inge roliga att ligga i 5mil med efter led.
köp en 600 är mitt råd
 

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
den slits ju inte mer för att du kör snällt så det skall inte vara nå problem, kolvar snopro är pissbilliga, köp en stortank också kan vara en födel. jäkla hysteri ang kolvbyte, ligger man inte å håller stumt över sjöar hela dagarna så är det inge problem, och skulle man känna av hysterin så kan man byta varje säsong när kolvarna kostar 1200kr.
Hade jag hittat en vettig 600/800 så hade jag köpt nog köpt en men dom var så mycket dyrare eller äldre, 03 är ju uteslutet så 04 då men då har dom gått 500-600 mil och då kan det var dags med kolvar på en 800 också så det fick bli en 440. Det är ju iofs bra när man skall köpa dom att alla är så rädd för dom.
440 är ju liksom redan som man vill ha den från början, variator bestyckning, rediga dämpare, 44matta, styre med hooks och styrhöjare.
 
Last edited:

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Därimot blir man ruinerad efter all soppa man måste köpa..

En 600 går mycke mycke billigare. Har för mej att en rev 440 drar ca 4-5 liter milen om man vill, lätt!
 

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
kompisens drog 2.5-3l milen den säger han men vet inte hur den är bestyckad återstår å se vad min drar.
 

urmakarn

Medlem
1 feb 2007
10
0
1
tja det är ju svårt, men de är ju som sagt ekonomin som sätter stopp först. 440 är ju ett alternativ då, plus att jag har ju vare sugen på en 440. Man lever ju bara engång eller? Man vet ju inte kan ju vara så att man älskar 440 och inte vill byta tillbakas efter det. Börjar klia i tummen mer och mer, får se vad det blir men de blir nog snart =). Lutar åt en artic 440 -04 kanske istället, frugan kör ju en F6 så. Man kan säga att jag byter bort brädan lite grann så man får lite kvalitets tid på skotern iställe =) Lite därför man vill ha en 440 så man leka lite, vill ju ha lika mycke luft underskotern som på brädan. Tackar för svaren
 

Compakt2201

Prospect sledder
22 nov 2007
1
0
0
Har en annorlunda fråga, orkade inte starta ny tråd. eftersom det handlar om rev 440 och 600.

Väger 55kg typ. rekomenderas 440 eller 600.. Har bara testat en Rev 440 -03, tyckte den kändes helt perfekt. kommer jag bli missnöjd om jag köper en 600 istället..