rev 440

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Hejsan en dum fråga angående Rev 440 -04 föggar.. Visst är det luftskruvar istället för bränsleskruvar ? Och den får mindre bränsle (mera luft) om man skruvar ut dom eller ?
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Ja helt rätt, det är luftskruvar. VM och TMX använder luftskruvar medan TM har en lågfarts-bränsleskruv.
 

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Tackar och bockar för svaret :) Det har börjat komma snö nu så jag skall testa lite mera igen för att få optimal gång på skorven.. böt även munstycken till 330 main å 22.5 pilot.
 

Svanee

Välkänd medlem
5 sept 2006
106
0
6
Umeå
Vad kör du på för höjd? har nämligen 330 jag med o kör i Umeå på typ 60 meters höjd, vet inte om de är rätt riktigt, såg tändstiften var helt svarta..
 

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Ja kör på havsnivå, bor nämligen i österbotten i Finland så.. Men min går allt för fett under 7000 rpm ennu i -2 grader.. Men jag tänker inte sätta mindre huvudmunstycke iallafall, ja ska flytta nålarna först å sen ställa på luftskruvarna. Hade en ombestyckad racing 440 en gång som gick klockrent i 2000km, så ski-doo´n ska väl gå att få till också ? :)
 

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Nu går skotern perfekt, svarar som attan på gasen å går rent... Ställde clipsen på nålarna högst upp dom var mittemellan före (original läge) Det var -6 nu när jag provade ! :) Svanee har du fått till din ?
 

Svanee

Välkänd medlem
5 sept 2006
106
0
6
Umeå
nä inte riktigt kikat igenom än, ska köpa munstycken o testa med 320 eller 310 och se hur de blir :) ska byta tändstift först o verkligen maxa den så man kan kolla hur tändstiften ser ut efteråt, hade nämligen 330 uppe i ammarnäs på typ 600+ meters höjd och de gick inte alltför bra ;) så jag vet inte, de är nog bara några småinställningar här nere för att få den o gå perfekrt, han surar aldrig ner sig iaf
 

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Ja jysst så, ja min går nästan för magert (måste testa lite mer ännu) och surar på tomgång, de e en rolig en. och så smattrar den även en aning när man drar över 8000rpm ur den. Låter typ som att reedsen skulle smattra, har du upplevt detta ?
 

Svanee

Välkänd medlem
5 sept 2006
106
0
6
Umeå
jo den smattrar då mer på höga varv måste jag säga, typ som om en flagga står o slår i en flaggstång känns de som, kolvbyte är det dags för snart också
 

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Ja jysst så . Jo ja skall byta kolvarna i min ti sommarn :) var ute på en liten provtur idag också, men det var lite väl fattigt med snö. Tror boggislidsen gick lite varma o även skotern.. Effekten började avta när man gasade på (bööade ej men ditat hallet) o sen hitta ja lite mera snö så gick den bra igen :S Det var första gangen ja kört 15 km i sträck med reven hittils... Suug vintrar
 

Svanee

Välkänd medlem
5 sept 2006
106
0
6
Umeå
haha jo, här måste man då in en bit i landet för o få nån snö.. vi har väl kanske 20 cm här..