Hejsan en dum fråga angående Rev 440 -04 föggar.. Visst är det luftskruvar istället för bränsleskruvar ? Och den får mindre bränsle (mera luft) om man skruvar ut dom eller ?
Tackar och bockar för svaret Det har börjat komma snö nu så jag skall testa lite mera igen för att få optimal gång på skorven.. böt även munstycken till 330 main å 22.5 pilot.
Ja kör på havsnivå, bor nämligen i österbotten i Finland så.. Men min går allt för fett under 7000 rpm ennu i -2 grader.. Men jag tänker inte sätta mindre huvudmunstycke iallafall, ja ska flytta nålarna först å sen ställa på luftskruvarna. Hade en ombestyckad racing 440 en gång som gick klockrent i 2000km, så ski-doo´n ska väl gå att få till också ?
Nu går skotern perfekt, svarar som attan på gasen å går rent... Ställde clipsen på nålarna högst upp dom var mittemellan före (original läge) Det var -6 nu när jag provade ! Svanee har du fått till din ?
nä inte riktigt kikat igenom än, ska köpa munstycken o testa med 320 eller 310 och se hur de blir ska byta tändstift först o verkligen maxa den så man kan kolla hur tändstiften ser ut efteråt, hade nämligen 330 uppe i ammarnäs på typ 600+ meters höjd och de gick inte alltför bra så jag vet inte, de är nog bara några småinställningar här nere för att få den o gå perfekrt, han surar aldrig ner sig iaf
Ja jysst så, ja min går nästan för magert (måste testa lite mer ännu) och surar på tomgång, de e en rolig en. och så smattrar den även en aning när man drar över 8000rpm ur den. Låter typ som att reedsen skulle smattra, har du upplevt detta ?
jo den smattrar då mer på höga varv måste jag säga, typ som om en flagga står o slår i en flaggstång känns de som, kolvbyte är det dags för snart också
Ja jysst så . Jo ja skall byta kolvarna i min ti sommarn var ute på en liten provtur idag också, men det var lite väl fattigt med snö. Tror boggislidsen gick lite varma o även skotern.. Effekten började avta när man gasade på (bööade ej men ditat hallet) o sen hitta ja lite mera snö så gick den bra igen :S Det var första gangen ja kört 15 km i sträck med reven hittils... Suug vintrar