Rev 800 -04 varningssymbol (utropstecken)

yammahenke

Medlem
25 jan 2011
25
0
1
Umeå
Skulle flytta skotern nu i helgen för att ställa undan den över sommaren, och givetvis så började den strula då. Skotern misständer lite och skjuter avgassmällar med jämna mellanrum, plus att den känns väldigt slö. Sen så lyser det ett rött utropstecken på instrumenteringen (samma lampa som för p-bromsen). Provade byta stift men de hjälpte inte. Nån som vet vad felet kan va när den där varningssymbolen lyser? för de är inte nått med p-bromsen iaf.
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Lyser inte oljenivålampan när man bromsar på dessa? Kanske kommer ihåg helt galet...
 

yammahenke

Medlem
25 jan 2011
25
0
1
Umeå
nej de är inte oljan, och inte heller bromskontakten. Utan den lyser som en varningssymbol för nått, kanske en givare? men vart ska man leta? elsystemet på dessa är ju lite undangömt kan man säga. Ingen som råkat ut för detta?
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Och du har inte bara glapp på dessnyckeln? Då är det väl ett utropstecken i en ring som blinkar?
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
lyser den symbolen om bromskontakten inte är ikopplad och om man ex kopplar bort oljepumpen och inte har nivågivaren till oljebehållaren ikopplad?
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Sen är det ju helvetes bra att skriva nån rad om vad problemet var och hur du löst det för det antar jag att du har då det är några veckor sen.

Det är till stor hjälp för andra som råkar ut för samma fel och kanske använder sökfunktionen senare. Tyvärr alltför vanligt att folk bara frågar och sen när dom löst problemet så skiter dom i att uppdatera om händelseförloppet.
 

Sebbemagnusson

Välkänd medlem
2 dec 2008
348
0
16
Östersund
Vet ej vilken lampa det är som blinkar då men kolla så kontakten på luftburken sitter på. Min började blinka när jag glömde sätta i den efter jag tog bort luftburken.
 

heimer

Ny medlem
2 dec 2013
2
0
1
hej, är det nån som har hittat vad felet är? för samma sak hände mig för 2 dagar sedan och min vill inte gå på tomgången heller men annars så går den som den ska men den dör nästan av och varnar 10-9 på tomgången.

p.s det är en rev 800 -05
 

fsamuelsson

Välkänd medlem
15 nov 2010
668
0
16
Jörn
Vet att denna lampa lyser om inte bromsljuset fungerar/ej är i kopplat fixade lite med min nu under sommaren blev galen när jag startade den och lampan lös, satte sedan tillbaka sadeln och kopplade i bromsljuset, vipps så slocknade lampan. kan vara värt att kolla
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
10-9 är ju när han gå ner gör lågt på tomgång. Dom visar ju vid uppstart vilka drivhjul man ha. Så man kan ställa in hastighetsmätaren.
Så de är ingen felkod.