rev 800 går dåligt ibland

yamaha480

Välkänd medlem
26 dec 2010
255
0
16
Hejsan där ute alla skoterkunniga, min rev har börjat gå dåligt ibland. Motorn är helt nyrenoverad.

Direkt när jag börjar köra så går den som en klocka. All effekt verkar fås ut av motorn. Men då ibland kan den bara börjar surblöddra å gå dåligt men kan helt plötsligt började gå bra igen. Har testat byta mellan munstyck men fortfarande samma symtom. Statorn är bytt och allt ser helt å fint ut.... Vad kan de vara för skumt?

Kan någon av fjädrarna i variatorerna vara slut? Men tycker det känns konstigt då den fungerar bra ibland.

Tack mvh
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.641
802
113
Kramfors
Du har en gummislimsa eller annat skräp bakom nålmunstycket så den får bara soppa ibland ber på hur skräpet täpper till . Skruva lös hela flotören så du kommer åt bakom flotörnålen. Blås igenom inkommande bränslerör som leder in till detta utrymme bakom flotörnålen. montera gärna ett stort bränslefilter mellan tank och förgasare så slipper man en hel del skräp.
kolla såklart igenom alla munstycken när du liks har förgasaren isär.
 

Hubbe

Välkänd medlem
23 dec 2009
440
3
18
DE-Schleswig Holstein
Boost III:

var har du varit så länge? Nästan 7 veckor var jag tvungen att vänta på ett inlägg från dig, mycket svårt tid för mig.

Hälsningar Hubbe