REV X -03??

Laestander

Medlem
1 jan 2000
40
0
1
Arvidsjaur Sverige
Jag har en MXZ X 440 -02 och har funderat på att skaffa en REV 440 -03 vilket är ett vettigt pris på en sånn å du som har kört en kan väl skriva vika fördelar och nackdelar den har mot MXZ X 440...
 

rj

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
Vettigt pris, det beror väl på skicket. Men räkna med att den är ganska dyr.
Fördelar, ja nästan allt, det är ju ett helt annat koncept och svårt att jämföra med äldre 440.
Nackdelen är att den har lätt att frysa i förgasarna, detta har varit ett problem på flera maskiner. Har du den i varmgarage är det inga problem, men får den stå ute är det hopplöst.
Jag tycker att känslan att köra Reven är ganska likadan som att åka hoj och gillar du det är det bara att slå till!
 
R

rev4ever

hej.
REV 440X är ingen bra bruks skoter det är en ren tävlings skoter.den lever mycke på varven det är som stt slå av och på en knapp.och dom kräver en heldel kolvrings byte.det är nog bättre att satsa på en rev 600.om du ska köra cross så är 440:in bra skoter för enda målet.

mvh från en rev trogen kille
 

rj

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
>Vissa säger att de är svårt
>att lära sig
>att köra dom "rätt" är dom
>svårkörda?
>Och går dom hårdare änn -02
>mxz x440??
Jag tycker att Reven var lättare att köra direkt ur kartong än vad -02:ans 440 var,
-02:an krävde mycket arbete med dämparna för att bli bra. Däremot är 600:a Reven inte så lättkört på bana p.g.a helt kassa skidor och för mjuk fjädring. Det enda negativa med 440 Reven är att den ibland vill ta ett snedsprång och att man helst ska ha en vall att åka i om det ska gå fort i kurvorna. Annars är den betydligt mer lättkörd än
-02:an tycker jag. Men som sagt har du kört mc kommer du att gilla Reven.
Vilken skoter går "hårdare"? Reven har betydligt bättre variatorbestyckning ur kartong än vad -02:an hade. Men har man en rätt justerad -02:a är skillnaden knappast märkbar. 600 Reven däremot där har du en riktig hårding, den går otroligt bra.