Rev xrs 800 går orent

PjukeN

Välkänd medlem
8 sept 2008
390
0
16
Sundsvall
Tjena!

Skotern i fråga är en ski-doo xrs 800 H.O Ptek 07a

Bytte nyligt upp mig från 17,5 till 20 i lågfarten för att tomgången inte ville gå ner när skotern va varm. men nu är problemet en minne blott!

Dock så går skotern orent nu mellan ca 3000-5000rpm

varför undrar då jag?

måste ja justera luftskruvarna kanske eller nått annat? nån som vet hur dem ska stå?

har inte rört några andra inställningar sen ja bytte.

tips å funderingar välkomnas!
 

Skidoo600

Välkänd medlem
17 jan 2012
989
1
18
åland
Du borde ju int behöva bestyvka om den från17, 5-20? Ska väl funka som de e original? Testa sätta tbx original o sänk på tomgångsskruven kanske?
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Jag hadde problem med min gammal 600ho och då testade jag större lågfart men då surar och bluddrar den.
testa sätt i nya original. Inte ovanligt dom pytte små hålen i lågfartsmunstyckena sätts igen. Kan även vara igensatt i förgasarna. spruckna insugsgumin. tjuvluft från div ställen.

Och det är inte luft skruvar utan bränsleskruvar det vill säga tvärt om. Vrid ut skruve = mer bränsle.
Grundinställning ca 1-1.5 varv från botten
 

PjukeN

Välkänd medlem
8 sept 2008
390
0
16
Sundsvall
Du borde ju int behöva bestyvka om den från17, 5-20? Ska väl funka som de e original? Testa sätta tbx original o sänk på tomgångsskruven kanske?
Läst flera som gjort de som haft "rusande" tomgång och att dem behövt choka nån sec för att den ska gå ner i varv. samma med min så provade att byta upp mig och de vart klockren tomgång efter jag justerat in tomgångsskruven.

Jag hadde problem med min gammal 600ho och då testade jag större lågfart men då surar och bluddrar den.
testa sätt i nya original. Inte ovanligt dom pytte små hålen i lågfartsmunstyckena sätts igen. Kan även vara igensatt i förgasarna. spruckna insugsgumin. tjuvluft från div ställen.

Och det är inte luft skruvar utan bränsleskruvar det vill säga tvärt om. Vrid ut skruve = mer bränsle.
Grundinställning ca 1-1.5 varv från botten
okejokej, ja kanske är så, är ju så pytte små hål så svårt att se. nja tjuvluft och spruckna gummin utesluter jag då jag nyligen renoverat hela motorn och har varit väldigt noga med att kolla allt.

okej då har ja fått de om bakfoten, har bara läst att folk skrivit luftskruvar så därför antog jag det.

om man skruvar in dessa lite kanske de blir bättre?