rev600 eller f7 -04

O

ockelbobo

funderar på att byta upp mej lite... vad har ni för erfarenheter av dessa och vilken skulle du välja??
 
E

Ej medlem/Inloggad

helt klart reven...har en själv och går inte att beskriva hur skön de är att köra..kanon skoter!
 
T

turborobban

REV eller F7

Jag har en rev 600sdi-06 och min kompis har en F7-06,,Maskinerna är bra på sitt sätt, om du ska åka hårt och leka så skulle jag rekomendera f7an,
,,rev-en har ju dåliga stötdämpare i boggien som bottnar väldigt lätt,,chassiet blir krökt om man åker lite hårt och så går luftmändsmätarn sönder jämnt,,,Men F7an har lite sladrig styrning som gärna glappar upp sig och det känns som styret sitterlöst,F7an har ju problem med vevlagrena att dom skärihop,samt att den kan ställa tendningen så att skotern börjar blöddra,då får man mappa om maskinen,,, så det är bara å vraka å välja mellan dom 2st skotrarna
 

zzip

Aktiv medlem
29 jan 2006
62
0
6
malung
vad funderar du på?

ockelbobo skrev:
funderar på att byta upp mej lite... vad har ni för erfarenheter av dessa och vilken skulle du välja??
helt klart reven, finns det nåt alternativ
 
O

ockelbobo

konan skrev:
Hur lång e du? F7an är en trevlig maskin men ja e för lång för att den ska bli riktigt skön ,så REV föredrar jag

smaken som baken:p

jag är 182cm.. har en mxz millenium nu men men vill ju altid ha lite värre.. vill ha den till lek i snön o lite hoppa o sånt..