Rickyrrickardos Nytro

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Som alla andra så postar jag ett projekt om en Nytro.
Utgångsobjektet är då en Nytro RTX SE 11.
Pga av att alla XTX redan var slutsålda.
Så Nytron blev förlängd till 365 och fick en 44as matta.
Även tunneln är längre. Minns inte om dom använde Billet eller oft.
I beställningen blev det även:
* Vitt bukskydd
* Dom nya mountain skidorna som sitter på x-ride idag
* Burkrem
* Böj till avgasrör
* Isrivare
* Dreva ned den två kuggar

Nu har jag satt på:
* Xenon 55w
* Oft relo
* Fäste till reservdunk/väska
* Väska vid styret
* Flyttat om lyset som på XTX

Har beställt
* Trailtank
* Variator fjäder (Den är väldigt hetsig nytron nu)
* Fx Reaper

Om nu någon vill så finns det att köpa original rtx skidor, har även skidor till vector och styre, även en dämpare.

Bifogar en del bilder här nedanför
Visa bifogad bild 13612
Med xenon
Visa bifogad bild 13611
Med xenon
Visa bifogad bild 13610
Med xenon
Visa bifogad bild 13609
Bakifrån
Visa bifogad bild 13615
Från sidan
Visa bifogad bild 13616
Trailtank beställd
Visa bifogad bild 13613
Reaper kitt beställd
Visa bifogad bild 13614
 

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
Bra val av skoter, jag skulle också köpa en xtx, men det var till att förlänga, köp för tusan inte m9 skidor, det var värdelöst på rtxen, jag köpte ca pro istället, palla bara 200 mil med dom andra..
Jag har också kittat massa på min.
OFT relokator.
Polaris feulrack med diodlyse eftersom dunken annars skymmer orginalbakljuset.
MCX 180 kitt med customiserad ljuddämpare med extra böj och kortad pga dunken.
CA PRO MTX.
2 kuggars nerdrevning.
Timbersled 39"framvagn på väg från NTC.
Xenon 5000k slim.
4" styrhöjjae från ROX.
Skinz mjuka handskydd.
Svart OEM buksydd, pulverlackad till svart OEM fronbåge rensad på reflexer..
Skinz mjuka Ruta.
BilletX 7" vändhjul+förlängningskitt+tunnelförlängare.
Faktiskt glad att det inte blev någon xtx då rtx har bättre dämpare och rätt styrstång...
mm mm.
På avatar Bilden är inte allt gjort.
 
Last edited:

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
Upp till 4"höjare funkar fint, sen drar det nog så mycketi kablaget, alltså
om man kör med relocator. Är det ROX som gör höjaren till X-riden? billetX har jo en liknande som ser väldigt fin ut.
Rickyrickardo, du kan sätta en 20X20 mm alufyrkansprofil mitt under tunnelförlängningen att dra kabeln till bakljuset igenom, du borrar ett litet hål sen vid bakljuset, då ser man inte kabeln alls.
 
Last edited:

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
RTX144. det är sant, ska testa det så döljs den på ett snyggt sätt. En av nackdelarna med en icke original xtx:)
Blir nog billets höjare i så fall, praktiskt att ha så man kan höja och sänka när man vill... synd att inte yamaha tänkte på det tidigare, man lär ju märka när man inte kan svänga pga för sträckt kabel.
 

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
Jag gjorde så, funkar kanon och ser proffsigt ut:), ska du ha packrhållare så tar du bara led ljuset från duells , kostar 400 kr och har bromsljus.
 

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Nu är billetx styrhöjare beställd.
Bara vänta tills man får nå delar så man kan göra om den lite grann
 

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Jag kör med Rox 4-6 tum på min xtx, alla slangar kablar räcker utom p-bromsen. Det är rox som tillverkar xride höjaren. Skulle aldrig köpa någon annan då den är av grymt hög kvalité. Dessutom kan den inte vridas som många gör, om man bara trycker på ena sidan.
 

johlid

Välkänd medlem
19 jan 2011
155
2
18
umeå
Ser att du har använt originalljuset bak! Jag gör likadant! Men
Jag. Gör ett rack som är samma Zize som hela förlängning och skruvar originallyset bak på den 5cm höga kanten som även kommer att skydda lyset ovanifrån!
Jag kommer att rymma 2 10L dunkar i plast eller 1 10L och hyfsad väska,
Hela racken kommer att vila på en gummiduk och skruvas med genomgående bult för snabb montEring/demontering!! Bilder kommer

Se även beställt relocator i dag, Såg att du skrev om bryta bultarna till relocatorn,, Gick det bra??

//johan
 

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Nåja, får se vad billet har för kvalité, inte tror ja man kör sönder det. Äntligen kommer det lite snö till boden också
 

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Finns väl en gummi skena att bara lägga över kabeln för att skydda den, byggde detta snabbt slutet av säsongen och stoppa inget skydd då och har funkat ändå.
Jo, inga problem att sätta dit relocator, känns bara skumt att bryta i en ny skoter
 

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Nåja, får se vad billet har för kvalité, inte tror ja man kör sönder det. Äntligen kommer det lite snö till boden också
Det kommer granterat hålla, men Rox sitter som berget och klarar vridningar bättre och är dessutom ställbar vilket är grymt bra!
Ärad vare snöguden!
 

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Alltså menar du på höjden? Är ju självklart såna jag har köpt, om dom går att vinkla framåt och bakåt återstår att se, jo mycket snö nu
 

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Rox har en extra fräsning som gör att höjaren löper i spår och det gör att vridning blir omöjlig. På vanliga höjare kan det hända om tex man sitter fast och sliter/vrider i styret att höjaren vrids, svårt att förklara i text