Tjenna
Har köpt en rmk 600 -06 för en månad sen ungefär.
Jag har kört kanske 14 mil.
På denhär skoter sitter det ju bara en 27 liters tank (?)
Men det känns som att jag har tankat en herrans massa gånger.
Jag har inte kontrollerat hur mycket den tar. Men när jag fyller på så fyller jag ju för det mesta runt 10 liter åt gången kan ju vara det med.
Men ändå kändes det i motorn som att den tog för lite. För det tog en bra stund innan man kunde fälla ner choken helt.
Så vi flyttade upp nålen igår så den ska få lite mer.
Men nu bör det väl kännas som den tar ÄNNU mer. Hara bara testat 2 mil med nålen upphöjd men det känns som att det försvinner streck på bränslemätaren ändå. Det kanske är paykiskt pga. den lilla tanken.
Är det någon med en likadan skoter som känner samma?
Känns lite oroväckande faktiskt, eftersom jag är 16 år med ingen egentligen fast inkomst. Pengarna Ska ju räcka hela vintern.
Tack på förhand.
Med vänlig hälsning,
Har köpt en rmk 600 -06 för en månad sen ungefär.
Jag har kört kanske 14 mil.
På denhär skoter sitter det ju bara en 27 liters tank (?)
Men det känns som att jag har tankat en herrans massa gånger.
Jag har inte kontrollerat hur mycket den tar. Men när jag fyller på så fyller jag ju för det mesta runt 10 liter åt gången kan ju vara det med.
Men ändå kändes det i motorn som att den tog för lite. För det tog en bra stund innan man kunde fälla ner choken helt.
Så vi flyttade upp nålen igår så den ska få lite mer.
Men nu bör det väl kännas som den tar ÄNNU mer. Hara bara testat 2 mil med nålen upphöjd men det känns som att det försvinner streck på bränslemätaren ändå. Det kanske är paykiskt pga. den lilla tanken.
Är det någon med en likadan skoter som känner samma?
Känns lite oroväckande faktiskt, eftersom jag är 16 år med ingen egentligen fast inkomst. Pengarna Ska ju räcka hela vintern.
Tack på förhand.
Med vänlig hälsning,