Rmk 700 motor

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Undrar om dessa motorer fungerar bra, bränsleförbrukning, behövs boostbottles osv?

Är på väg att köpa en skoter med denna motor i sig.

Tacksam för svar!:beer:
 
R

Robin

Undrar om dessa motorer fungerar bra, bränsleförbrukning, behövs boostbottles osv?

Är på väg att köpa en skoter med denna motor i sig.

Tacksam för svar!:beer:
-97 årsmodell ska väl även tilläggas :hello:
 

yamis

Välkänd medlem
15 nov 2007
178
0
6
Övik
Jag hade inte valt att sälja srx:n och byta till rmk:n. Är det samma 2 cylindriga 700:a som i 98 så går den riktigt hårt för att vara så gammal.
På äldre maskiner så märker man av kvalite skilnaden på motorerna på yamaha jämnfört med andra märken(min åsikt).
 

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
har haft en 600av samma årsmod.. och en -02 700.... och både 600-700 går väldigt hårt men man måste nästan sätta boost bottle och powerpack i fall det är kehin fuggar.... som det satt på dem äldre... och ev byta nål för bästa gasrespons...
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Polaris 700a motorer sägs vara dom bästa i den åldersgruppen. Dom går väldigt bra och är väldigt driftsäkra. Knappt någon skillnad upp till 800an man mycket säkrare.
 
R

Robin

Jag hade inte valt att sälja srx:n och byta till rmk:n.
Ingen rmk, endast motorn som kommer från en rmk 700 -97

Avsaknaden av rörliga avgasportar är väl det enda minus jag kan tänka på.
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
det blev ett nytt block from 99 eller 00 tror jag de var ,med bättre lagring på pto sidan ,jag har bägge motortyperna liggande hemma

tror inte du måste ha boostbottle ,men det e bra o drar ner förbrukningen någon dec vf 3or e också att rekomendera,

bra killar ska ha bra grejjor :beer:
 

Granberg

Välkänd medlem
17 okt 2006
919
0
16
Arvidsjaur
Jag skulle satsa på 700 VES motorn. Den går inte så mycke hårdare eller är mer driftsäker men den har betydligt lägre bränsleförbrukning.