Rmk 800 -10 först dör lyse och instrument sen dör även motorn?!

Gabbekareliys

Ny medlem
24 jan 2014
4
0
1
Lima
Har problem med min rmk när jag åker så dör först instrumentering och lyse sen efter ett tag dör skotern ??! Men den startar oftast på 4-5 drag och ibland funkar lyse och det direkt ibland inte :/ Så nu undrar jag vad det kan vara för problem ??!
 

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
Är en till här inne som haft/har samma fel som du beskriver , han har just nu bytt voltregulatorn
Vi har testat den skotern i över 1 timme men problemet uppkom ej under den tiden , mer än så vet vi inte ännu om det är fixat.
 

mattstar

Välkänd medlem
13 sept 2010
509
0
16
Östersund
Se där, fler med liknande problem ja som MatsT sa så vet jag inte om det är åtgärdat än men voltregulatotn är bytt iallfall
 

rmk700_05

Välkänd medlem
27 okt 2006
461
0
16
Voltregularorn helt garanterat som farit.
Det är kännt att den är dålig på polaris 09-10 kom till och med en helt ny som byttes när den gamla havererade.

Och kör inte med skotern förens den är bytt det kan annars leda till generalras.
 

mattstar

Välkänd medlem
13 sept 2010
509
0
16
Östersund
Imittfalll har jag bytt Voltregulator men uppstod ändå efter en dryg timmes körning??? Sen gick jag och MatsT igenom kontakter mm och jordpunkter och körde den riktigt varm under minst en timme men allt funkade precis som det skulle så ingen tendens till något så inte lätt mäta :(