Allt man läst om dessa pro-ride maskiner stämmer! DE ÄR HELT UNDERBARA. Jag ångrar inte en sekund att jag beställde en vanlig RMK 800. Jag tycker dämparna funkar perfekt. Man kan åka fort på led. Att den funkar i djupsnö det vet vi redan. Det är den absolut snyggaste RMK modellen. Styret är smalare och lite lägre vilket passar mig mycket bättre än pro tapper. Att man inte har hålborrad bromsskiva och axel spelar troligtvis ingen roll. Shit vilket kap! Det enda jag sett är oljegägg från grenröret, men efter dagens körning så är den helt torr! Efter 1.5 tim så testade jag topphastigheten, 129 km/h. Efter 3 tim så gick den 141 km/h och jag fick slå av på gasen för tjärnen är för kort…. Nu efter 3.5 tim så är det 8300 rpm direkt och den håller det. (inte lössnö, 10-66 vikter). Min har inte tvekat på varven på något sätt. Den har gått klockrent. Tempen har som max vart 92 grader. Jag körde då ett par km på hårt underlag. + poäng igen till vanliga RMK. Extra kylaren gör sitt jobb! Den rullar otroligt lätt. Min gamla switchback med 44 matta stannade ju i nedförsbackar utan gas… Jag hoppas verkligen att säsongen fortsätter lika bra som den börjat.
Lite siffror om min körning så långt.
I drift: 3.5 tim
Kilometer: 65 km
Maxhastighet: 141 km/h
Max varv: 8300 rpm
Soppa 3.4 l/mil
Oljeblandning: 1.36% (ingen extra olja i bensintanken)
Nu får maskinen vila i garaget tills att snön vräker ner! (kanske en repa till och testa 10-68 vikter…)
Lite siffror om min körning så långt.
I drift: 3.5 tim
Kilometer: 65 km
Maxhastighet: 141 km/h
Max varv: 8300 rpm
Soppa 3.4 l/mil
Oljeblandning: 1.36% (ingen extra olja i bensintanken)
Nu får maskinen vila i garaget tills att snön vräker ner! (kanske en repa till och testa 10-68 vikter…)
Attachments
-
189,5 KB Visningar: 20
Last edited: