RMK 800 2001 går dåligt på halvgas

Wezzli

Medlem
9 jan 2008
36
0
1
Piteå
Jag var ute och brände idag och märker att om jag ligger i lägre hastighet/varv och håller halvgas så morrar den bara och vill inte varva upp mer förrän man mjukt gasar på mer (typiskt trottelförgasare) eller gasar allt som går varpå den drar på som den ska.

Är detta någonting som andra märkt av rent i orginalskick eller är förgasarna helt enkelt felbestyckade? Förövrigt funderar jag om någon provat bestycka ner dem, verkar som den går dyrt som fan.

Bjuder på en bild ochså
 
D

Deleted member 9532

Jag hade samma problem med min. Jag är inget mekproffs så jag fick hjälp av min farbror.

Vad jag kan minnas så bestyckade han om den och satte i Powerpack i förgasarna vilket gav en riktigt bra effekt.

Skotern svarar snabbt och bra och drar nästan en liter mindre per mil än vad den gjorde innan.
 

Wezzli

Medlem
9 jan 2008
36
0
1
Piteå
Ja, har hört om folk som fått sina Polarisar ombestyckade och att dom dragit ganska mycket mindre. Däremot vill man ju inte chansa och orsaka den att skära, det är ju lite mer känsligt att bestycka motorerna snålt än fett.
 
D

Deleted member 9532

Om jag få lägga in en sak här, vad är powerpack för nått?
Kan ha tagit fel på namnet? Det är två "plåtbitar" som man sätter in i förgasaren. Dessa vibrerar och delar upp bensindropparna så att det blir som "moln" detta minskar förbrukningen och ger bättre respons eftersom bensinen inte bara "droppar" ner i botten på förgasaren utan sugs in i motorn.


Jag har för mig att det var så förklaringen löd, men är inte helt säker:confused:
 

Blompan

Välkänd medlem
20 aug 2007
120
0
6
Hoting
Vars kan man köpa sånna då? eller kan man göra dom själv? skulle haft det på min! Har en Xc 700 -01
 

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
Till polaris kehin gasare så ska man montera powerpack, om det sitter kehin i din skoter eller ej vet jag inte.