RMK 900 el. Summit 1000.

  • Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Dom är väl rätt bra båda två. Båda har sina fördelar och nackdelar. Själv skulle jag ha valt Summiten av dom där två, men i övrigt skulle jag inte ha tagit någon av dom. Båda två är FÖR extrema för våra förhållanden. Du klarar dig nog lika bra med en Summit 800 eller RMK 800, men det är ju lite status att äga dom.
 

Daque

Aktiv medlem
24 apr 2005
82
0
6
36
jgi
jag skulle ha valt summiten, har hört mycket bra om den medans jag har hört att rmkn vibrerar mycket m.m
 

SMiT

Aktiv medlem
9 okt 2004
62
0
6
JmK
En sak som man ska tänka på med Summiten är att kedjehuset sitter lågt ned och de är en kille som pajjat de 2 gånger som jag "känner", han bytte bort sin summit efter andra gången.

Den är utmärkt i fjälls där de inte finns nått att slå in i men ska du köra i skogslandet kan de bli lite missöden.
 
E

Ej medlem/Inloggad

Det beror ju på vars du ska köra, hur du ska köra... Har hört att Summitens Kylare är för stor och att den aldrig kommer upp i den bästa temperaturen, har hört att Polarisen har en del vibrationer.
Nu är ju jag en grym Polaris fantast men det hör inte hit! :p Nä men skämt åsido, om jag skulle köpt en för att köra i Svenska förhållanden så hade det nog blivitt den kortaste RMK 900... Det är allt du behöver. 166 och 162 är enligt mitt tycke i saftigaste laget för de svenska förhållandena, men det är ju vad jag tycker.
 
E

Ej medlem/Inloggad

skulle ha valt ski-doo. rmk han för många nackdelar läs förra nr av snowmobile så har du svaret där!!
 

Daque

Aktiv medlem
24 apr 2005
82
0
6
36
jgi
jag skulle ta m7an utan att blinka, mycket smidigare/lättare än dom två andra. helt onödigt att ha en summit 1000 eller rmk 900 i sverige, det enda man får är status
 
E

Ej medlem/Inloggad

fundera inte!!

ski-doo är skit!! summiten gå inte att köra..ungefär som att köra en långtradare!!
köp en m7 om du nu måste ha en moutainmaskin!
 

Micke900

Ny medlem
13 nov 2007
4
0
1
Hej funderar precis på att köpa en RMK 900 DRAGON 2006 162” (Den svarta mod).
Men läser mycket blandade omdömen. Någon som kör och är nöjd med den?
 

jojje_76

Välkänd medlem
27 okt 2007
110
0
6
luleå
har själv en rmk 900 -05 aldrig varit nått fel på en förutom en trasig avgastempgivare, byttes på garantin, den har gått 450 problemfria mil.
aldrig kört en summit så vill inte säga bu eller bä, em polarisen är inte så dålig som det sägs, vivbbrerar inte nått tycker jag inget man märker av