Rmk assault

Dragon600

Välkänd medlem
8 feb 2010
108
0
6
Hej, är sugen på att byta skoter och tänkt då höra hur en rmk assault är att hoppa med? Jag upplever att summiten är alldeles för mjuk och undrar då hur assaulten är?
 
A

AssaultRMK

Beror helt på hur högt IQ du har, ju lägre desto längre går det att hoppa! ;)
Men 30m+ kan jag iallfall intyga att den klarar av iallafall utan att falla i bitar.
Den svaga länken är centerdämparen, den slår gärna igenom om du inte landar helt bra.
 

martinohman

Välkänd medlem
25 dec 2010
340
0
16
luleå
Håller med det AssaultRMK säger. Beror helt på hur du landar och hur lång du tänker flyga.

Har sett killar som kickat drygt 40 meter både stepup och step down med pistmaskins preppad landning utan problem. Själv knäckte jag boggieskenorna på ett 25-30 meters men då landade jag i princip på vändhjulen så då kan man ju inte riktigt klandra maskinen.

Boggiedämparen med klickers har ett hyfsat brett register att ställa in på, dock så gör den värdelösa placeringen av klickershjulet att det kan vara lite runkigt att ställa in på fält när det isat på dämparen.
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Frågan är väl inte hur långt han tänker flyga, snarare hur högt.
 

martinohman

Välkänd medlem
25 dec 2010
340
0
16
luleå
Självklart men man mäter ju sällan höjden på ett hopp.. Det är ju sällan du flyger 40 meter långt och 1 meter högt