Jag satte dit förstärkningplåtarna direkt från ny på min just för att jag tyckte fotstegen såg veka ut!
Men nu får du ju fan ge dig, du låter som min farmor. "Sånt här hände aldrig på min gamla pantera lång"Man blir ju rädd för att köpa en Mountain 800 snart..
Finns ju snart ingen som inte har generalfel.
Allt kanske inte blir bättre bara för att det blir lättare, någonstans kanske det finns en brytpunkt!?
Bajs!!
Ja. Slp, skinz mfl. har färdiga burkar att skicka. SLP har även pipa/grenrör.Är det nån som vet om det finns nån slurburk som passar pro rmk med lite fränare ljud än org ?
Nej detta är utmattning av metallen, samma sak är på väg att händra på 3 ställen till... Jag har inte kört hårdare än normalföraren och ej hoppat med skotern ännu... Jag väger 70kg.Men om jag tolkar Jimmy Staffs text antar jag att han inte hoppat sönder fotstegen.
Jag märkte då ingen skillnad alls, den har släckt 2st stift under dom första 3h och 2st till en bra bit över 3h. I övrigt går den kalasbra, dock gick primärfjädern i bitar på lördagsmorgon så det blev inte mycke skoterkörning den här helgen iaf.Ska det märkas nån större skillnad på motorn när man kört över 3timmar ? Jag har kört 1,6tank nu och typ 15mil men jag märker då ingen skilnad mot första milen?
Jag har fotstegsförstärkare på min ifrån början. Jag tror att detta beror på man får snö och is på fotstegen som man kanske inte tar bort. Trycket ökar på vissa punkter (mest i mitten) och materialet viks ned. Mer snö kommer och fyller på. Detta fortsätter mer och mer. Om detta är ett generalfel så kommer många att se denna typ av sprickor. Tror att du får det svetsat och alla får fotstegsförstärkare.För att tala klarspråk:
Visa bifogad bild 9382
Kommer att skriva endel om detta, men vill veta om fler är drabbade... Jag har även sprikor på några ställen....
Mer om detta när polaris har fått chansen att svara på endel frågor.. :hand:
Jag har tyvärr kört typ 95% led denna vinter utan snö på fotstegen...Jag har fotstegsförstärkare på min ifrån början. Jag tror att detta beror på man får snö och is på fotstegen som man kanske inte tar bort. Trycket ökar på vissa punkter (mest i mitten) och materialet viks ned. Mer snö kommer och fyller på. Detta fortsätter mer och mer. Om detta är ett generalfel så kommer många att se denna typ av sprickor. Tror att du får det svetsat och alla får fotstegsförstärkare.
så du menar att fotstegen på en bergsmaskin inte ska hålla när du ligger på lite med gasen på en led?? pffhh skulle väl va att boggien tar lite extra stryk men inte fasiken ska väl fotstegen ge vika för detDet kanske är just därför det har hänt.
För att du kört 95% led med en lössnömaskin.
Om man läser din långtestblogg så verkar det inte vara direkt lugn körning.
Man kan läsa bland annat:
"Och nu snackar vi business, jag laddar på allt vad jag förmår och lyckas inte återskapa fler genomslag denna dag trots ett ohälsosamt tempo."
" Efter några kilometer ökar tempot markant och jag hänger på grabbarna med korta crossmaskiner efter leden,"
Min höll på ungefär sådär.Hittade ett klipp filmat av Peter Olofsson, Pepp@, som visar jättebra de "boggningar" som en del förare upplever. Jättebra fångat tycker jag och visar vad få få lider av.
Ok, jag vet inte dina förhållanden. Tror ändå att du har fått en riktad kraft uppifrån eller att något tagit i på undersidan som vinklat upp plåten. Sedan har du tryckt ned den med Dojjan. Är detta ett problem så kommer vi höra om det ifrån USA. Där skriver man om allt. Har du kollat? Spricker chassiet på det stället så kommer det ifrån föraren eller naturen. Sen är jag övertygad om att man inte skall bomba led. Det är kanske det vi ser med dessa superlättade maskiner. Var hade du mer sprickor?Jag har tyvärr kört typ 95% led denna vinter utan snö på fotstegen...