Roligaste skoter för 50 000?

mountainclimber

Aktiv medlem
19 apr 2006
74
0
6
Övik
Hade tänkte köpa en ny skoter till nästa sesong men vet inte riktigt vad jag ska köpa. Dom ända kraven på skotern är att den ska ta sig fram bra i lössnö, fast den ska vara kort(307).
Hur den går på led spelar inte så stor roll. men en skoter som går bra i lössnö, rolig att leka med, den ska hålla bra och helst 800:a. Vet inte om jag har glömt nått men ge mig förslag:) Men inte nån 440. vill inte skruva så mycke. har varken tid eller råd.
 

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
ifall du inte bryr dig om hur den går på led och vill ha en maskin som går bra i lössnö, så råder jag dig till att köpa en klättrare. Fast annars så är det ju bara att köpa en kort 800 med väldans stora kammar=)
 

mountainclimber

Aktiv medlem
19 apr 2006
74
0
6
Övik
Fattar inte varför alla tror en kort 800:a går dåligt i lössnö? eller är ni bara dåliga på att köra?;) och långa maskiner är inte lika roliga, LÅNGT ifrån lika smidiga. Varför är det slöseri en 800 på kort matta? Ju mer motor ju mer att det att köra med. Så jag ser inte vad som är slöseriet?
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Så kan man ju också se de... men pengar? bensin? en 600 räcker gott o väl till en kort maskin.. sen utnytjar du inte kraften ur den?

edit: en 600 maskin är oftast lättare

mountainclimber skrev:
Fattar inte varför alla tror en kort 800:a går dåligt i lössnö? eller är ni bara dåliga på att köra?;) och långa maskiner är inte lika roliga, LÅNGT ifrån lika smidiga. Varför är det slöseri en 800 på kort matta? Ju mer motor ju mer att det att köra med. Så jag ser inte vad som är slöseriet?
 

mountainclimber

Aktiv medlem
19 apr 2006
74
0
6
Övik
Mer pengar? Nja det är inte speceilt mycke.Och bensin, visst det kostar mer. Men kostar det så smakar det. Utnytjar man all kraft ur en 600? de gör man ju inte ur nån maskin(iaf inte jag. kan inte plåga maskiner), på 800:an händer det mer på halvgas, på en 600 måste du trycka 3/4 gas för att det ska hända lika mycke. Och då slits allt mycke mer. Och när det gäller vikt så nej, det skiljer oftast inte nått i vikt. Nått kilo kanske. Såg ett skoter test i nån tidning där dom testa ski-doo 600-800 av samma model och dom vägde lika. Men mycke är väl att jag har för mig att 800:a är roligare. Har faktiskt titta på Polaris Pro X2 600. Det som lockar mest på den är ju att det är ett annat chassie. Vill prova nått nytt nu!
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
aja smaken är som baken fast jag tycker de är onödigt.. :p

mountainclimber skrev:
Mer pengar? Nja det är inte speceilt mycke.Och bensin, visst det kostar mer. Men kostar det så smakar det. Utnytjar man all kraft ur en 600? de gör man ju inte ur nån maskin(iaf inte jag. kan inte plåga maskiner), på 800:an händer det mer på halvgas, på en 600 måste du trycka 3/4 gas för att det ska hända lika mycke. Och då slits allt mycke mer. Och när det gäller vikt så nej, det skiljer oftast inte nått i vikt. Nått kilo kanske. Såg ett skoter test i nån tidning där dom testa ski-doo 600-800 av samma model och dom vägde lika. Men mycke är väl att jag har för mig att 800:a är roligare. Har faktiskt titta på Polaris Pro X2 600. Det som lockar mest på den är ju att det är ett annat chassie. Vill prova nått nytt nu!
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
En F7:a är en snabb och kul skoter som går mycket bra i lössnö för att vara en kort maskin. Det går att få en hyfsad 03:a för ca 55000:-
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Du förstog nog inte riktigt de där med 50 000 va? :p varför ge tips om en maskin han inte har råd med? ^^

pezon skrev:
En F7:a är en snabb och kul skoter som går mycket bra i lössnö för att vara en kort maskin. Det går att få en hyfsad 03:a för ca 55000:-
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
tänjde lite på priset, antar att det kommer att finnas skotrar för runt 50 till salu under kommande sesong då arctic har rätt ordentlig värdeminskning...
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Jo eller så hittar man en guldklimp nu på sommarn för då kan dom också va riktigt billiga för nån desperat måste ha snabba pengar och köpa sig en båt/bil/mc nu när de är sommar :D

pezon skrev:
tänjde lite på priset, antar att det kommer att finnas skotrar för runt 50 till salu under kommande sesong då arctic har rätt ordentlig värdeminskning...