RS Fundering.........

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
57
Sandviken
Hur är det egentligen,ni som köpt RS:ar,är ni verkligen nöjda eller har ni ångrat er ?
Nån som törs säga nåt annat än att ni är nöjda ?
 

jkarlss7

Välkänd medlem
1 jan 2000
179
0
16
Luleå
Jag kan då ärligt säga att detta är den bästa skoter jag har haft!
Före den här så körde jag Viper och redan då var jag kanon nöjd.

Visst finns det saker som man kan göra bättre, slitage på slidesen är en sådan sak. Men den saken pratar många av oss redan med Yamaha om. När det gäller variator "rassel" så fixar dom det vid första servicen.

Då jag köpte min Viper så gick den varm som tusan men efter lite prat med Yamaha i Sverige så monterade dom en extra kylare utan kostnad. De är service det!
 

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
57
Sandviken
Ok,jo jag hade också en Viper före som jag var jättenöjd med.
Har förövrigt haft många Yammor, moppar,motorcyklar,snöskotrar.
Tyvärr så har jag inte haft chans att prova RS:en riktigt än,men har börjat känna mej lite skeptisk. :(
Får väl hoppas det ändrar sej sen då.
Ni som provat dom ordentligt,tala om vad ni tycker.
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
Själv är jag mycket mycket nöjd har inte haft några problem enså länge, Förutom variatiorrassle som jag inte ser som något problem?. Det här med slides slititaget går till sig när man kört en bit för när slidsen blir lite nernötta så får hjulen mera bärayta mot mattan. Motorn går sååå underbart! Härlig att köra i puder med. Bra på led.. Och ett stort plus.. Den är snygg. Bäst maskinen jag har kört:D
 

Sidewinder

Välkänd medlem
20 okt 2004
252
0
16
Västerbotten
Helnöjd .. Bästa skoter i mina ögon idag.

Otroligt härlig motorkaraktär med ett mycket bra vrid som dessutom drar lite sås.
Balansen känns bra i maskinen och fjädringen är riktigt bra men kan ju alltid bli bättre med en omgång öhlinare som dom flesta.

Jag testkörde dom andra modellerna i helgen och den maskin som känns mest intressant att ha efter en Mtn som jag nu har är Ragen för den va riktigt trevlig samt att den är ju liksom mera en hybrid och jag funderade på att ta en Rage då jag beställde men det blev en Mtn pga att Ragen fick behålla den gamla boggien ..

Det enda som varit negativt är variator rasslet och slidesnötningen igentligen, men det är borta snart då jag gjort servicen.
 

Sidewinder

Välkänd medlem
20 okt 2004
252
0
16
Västerbotten
jkarlss7 skrev:
Vad skall dom (Yamaha) göra åt slidesnötningen på första servicen?? :confused:
Ingenting vad jag vet men om du har hängt med här så vet du att jag har satt dit vagnsbults fixen och det fungerar riktigt bra .. ingen mera bränning nu.

Däremot ska dom fixa variator rasslet.
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
Är väl inget så där jättekonstigt. Vad jag vet så slits slidsen ganska bra på alla maskiner med 51mm kammar om man inte har bra kylning konstant. Men slitaget kan vara gode mycke tills dom nött ner sig så hjulen tar upp mer av friktionen.
 

JesperL

Välkänd medlem
6 sept 2004
156
0
6
41
Ludvika
Helnöjd...

HAr åkt 50 mil med min Rage nu... Är tok nöjd sånär som på rasslet i variatorn, men det fixar dem ju på första servicen. Har provat alla RS modeller utom vectorn och vector mtn. Tycker att yamaha har lyckats jäkligt bra i år med samtliga modeller... Tror nog att de flesta som köpt en RS är nöjda... Eller har jag fel??? Motorn är ju helt underbar och drar inte så mycket soppa. Tycker att motorn fungerar klockrent i Ragen då den räcker till till all form av åkning, lika så skotern i sig. Är faktiskt förvånad över gången i lössnö då det faktiskt inte är längre matta än 345. Beter sig som om den vore längre, typ 365 eller liknade...

Boggin kunde väl ha fått vara av nyare slag men den fungerar ju utmärkt ändå.

// Jesper
 

Sidewinder

Välkänd medlem
20 okt 2004
252
0
16
Västerbotten
Heggan skrev:
Är väl inget så där jättekonstigt. Vad jag vet så slits slidsen ganska bra på alla maskiner med 51mm kammar om man inte har bra kylning konstant. Men slitaget kan vara gode mycke tills dom nött ner sig så hjulen tar upp mer av friktionen.
Som jag har skrivit tidigare så är det stor skillnad på nötningen från dom äldre MM700 maskinerna mot denna för jag körde ca450 mil på samma slides med endast några få gånger som det brände i jämförelse mot denna som på ca 40mil var mera än halvt utnötta och brände ofta efter 10 meter utan smörjande snö.
Nu är det som sagt åtgärdat med vagnsbultfixen och fungerar 1000ggr bättre .. så man behöver inte ens montera dit extra boggihjul som du har gjort anser jag.
 

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
57
Sandviken
Mmmm,verkar ju som mina negativa vibbar inte stämmer då. :)
Men jag lär nog inte få köra en meter här hemma vad det verkar,går inte ens på sjön ! :mad:
Har aldrig vart så kass vinter,vad jag kan minnas.
Hoppas att det blir desto mera i Grövelsjön,Lofsdalen & Storsjö då,
På nästan 3 veckor borde man väl få ihop gott & väl till första servicen åtminstone.
Man lär väl få en rejäl överraskning från Viper till RS Venture. :eek:
Men,men, så är det när ungarna växer & frugan knappt åkte på sin egen.

Mycket avis på er som har snö !
 

JesperL

Välkänd medlem
6 sept 2004
156
0
6
41
Ludvika
JAg bor då i snöfattiga Ludvika men har ändå fått ihop 50 mil på typ 2 helger...
Nyår i Sälen och helgen därpå i Lofsdalen... Och snart blir det nog grövelsjön... Körde båda venture modellerna i söndags... Bra fina maskiner. Så ***** silkeslena i både gång och fjädring. Tror du blir helnöjd bara du får åka några mil med din...

// Jesper