Har du kunnat plocka ut isrivarna och nya slides på garantin p g a den onormala slidesnötningen ?janse skrev:Har kört en 120 mil med min och är ganska nöjd med den förutom, Slides slitaget som nämnts i forumet vill du åka två och kunna köra sakta glöm det . Om du inte monterat in extra hjul och vagnsbultpatchen. Provade några gånger med min innan jag monterade extra hjul och då hann jag bara några km på löst spår innan slidesen började lukta brännt och smälta. I övrigt är det en fin maskin tar lite bränsle och går förhållandevis bra i snön.
Ok .. jag förstår ..janse skrev:Bara nya slides. Isrivarna gäller inte Venture än så länge. Monterade vagnsbult så de ligger i tre rader på varje sida. samt monterade 6 st extra hjul. efter det har jag inte haft något slitage på slidesen. Men hur det funkar i längden får vissa sig till våren då spåren börjar bli hårda och isiga.
Off topic varning, men "here goes"...........Sidewinder skrev:Köper man en ny bil och den skulle nöta däcken på ett mycket underligt sätt så fixar ju den bilfabrikanten felet snarast på garantin utan krångel.
Ok men det låter ju inte som normalt brukande då man kör med ovanlig last allt jämt.matti skrev:Off topic varning, men "here goes"...........
Nja, inte alltid kanske. Jag jobbar som distriktsveterinär och vi har Passat TDI 4-motion kombi som tjänstebilar. Med den last vi har i bak nöter dessa bilar däck fruktansvärt och på ett konstigt sätt (däcken blir "vågiga" sett från sidan). Vinterdäcken blir obalanserade inom ett halvår efter nyköp/balansering. VAG har inte kunnat fixa detta så vi har fått dras med detta hela bilden "livslängd" (3 år).
mvh / Matti
I och för sig tycker man att en kombibil bör tåla lite last.....men nog om detta......Sidewinder skrev:Ok men det låter ju inte som normalt brukande då man kör med ovanlig last allt jämt.