rx1 -04 eller vektor rs -05

venture

Medlem
7 jan 2006
28
0
1
Ja venturen är såld! hade bestämt mig för en rx1:a men................ har provat två stycken i dag och man kan ju lugnt säga att man kastar inte runt dom hur som helst i kurvorna, ganska svettigt att hålla den fart man är van. ruskigt bra drag men på tok för tung fram i kurvorna, mycket åka på en skida när man försöker ge lite gas ur böjarna (ganska isigt före i dag)
okej till saken är vektor rs -05 lättare att hantera när man vill åka med adrenalin genom kurvorna. det ska väll vara en lättare spis i den. Hoppas någon kan ge några goda råd hittar nämligen inget objekt att testa närmare än 30 mil bort. och ska man åka så långt är det väll lika bra att ha släpet med och köpa grisen i säcken.

Hjälp!
 

DanielPiteå

Välkänd medlem
5 jan 2006
246
0
16
Piteå
jätteviktigt på Rx1:erna att boggien är rätt justerad min var också jobbig att bryta runt efter leden först men efter lite tips och en halvtimmes skruvande så blev det en helt ny skoter, man blir också lurad av ljudet på motor när man tycker att den vickar och har sig efter leden men slå en titt på hastighets mätaren kan du många gånger hitta orsaken där också :)


//Daniel
 

AnteNord

Välkänd medlem
1 jan 2000
110
0
6
51
På plats
www.kartman.se
..Och byt ut styrstålen till snopro. Dom har tydligen längre koromant...
Om styrstålen e slut (som för mig) så funkar inte den justeringen riktigt fullt ut...