Ryggskydd?

rolfis

Aktiv medlem
27 aug 2005
96
0
6
Jag kör med samma ryggskydd som när jag åker skidor. Är smidigt och en bra livförsäkring.
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Själv använder jag inte ryggskydd.. beror väll på att jag inte har nått och inte tycker det är nödvändigt när jag inte tycker jag kör så "vilt". Deremot har jag nån enstaka kompis som kör med ryggskydd..
Som sagt det är ju en bra livsförsäkring ;)
 

Niklas.L

Välkänd medlem
5 sept 2006
330
0
16
Sthlm
Jag Lånar brors ryggskydd som han har till MC:n på sommaren. Kan lätt hända en olycka, å Då tycker jag att det är ett enkelt sätt att slippa nå sånt. finns billiga kevelar(?) för 5-600.. inte så dyrt..
 

emilh

Aktiv medlem
8 okt 2006
54
0
6
Örebro
Tja!
Jepp, använder ryggskydd,,, Dels är det en rätt enkel sak att förbättra säkerhet med, precis som hjälm, kör inte fort men landar man fel på stubbe eller nått behövs ju inte det.
Men utöver det så är det rätt skönt, för den jag har (som är exakt likadan som din) är det ju midjebälte på, vilket minskar lite vibrationer där, och håller upp o rätar ut ryggen lite :) perfekt
HAr som sagt likadan som du funderar på och den funkar bra, enda nackdelen är att den ibland kan ha en tendens att "åka upp", men det är inget som besvärar.
köp den, ångrar dig inte!
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Är det någon som använder ryggskydd när ni kör skoter??
Funderar på att köpa ett! :)
Jag köpte ett i sommras då jag hittade ett Daniese RIP som man velade ha, hade inget förra säsongen som var 1:a säsongen som man ägde nån egen skoter.
Så här ser mitt ut, dock någon storlek större som passar ypperligt för mina 182cm (Rip 2 Large). http://www.lellesmc.se/lelles/pdf/augusti-erbjud-06/skylt skydd 05.pdf Gillar dom lite mer väst-aktiga axelremmarna och att dom inte är som packremmar som kan "skära in".

Kör inte så vilt ute på led jag heller men man är ju ute och kör själv en del och man behöver inte köra så vilt för att det ska kunna gå snett och olyckan är framme, så det är ju en rätt billig livförsäkring.

Se till att få ett i rätt storlek, så det skyddar som det ska.
 
Last edited:
E

ejwbegysv

Jag har skydd överallt utom ryggskyddet som frugan fick ta iställe... Men blir väll å köpa ett i vinter... Typ Sinisalo..
 

Peggan

Välkänd medlem
25 jan 2005
684
0
16
56
Vallentuna
www.superclamp.se
Kör med ryggskydd, är grymt nice för ryggen efter en hel dag på skotern. Har haft anv. av det 2ggr... hade nog inte åkt skoter annars idag. Det är ett Halvasson, mycket skönt under jackan.
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Vad är det dom skydder emot? Om man ramlar mot en stubbe/sten eller om man hoppar flat landning? Fast det skyddar väl ingenting mot.

Men slipper man ha ont i ryggen efter en dag på skotern eller? Jag har ju inte styrhöjjare å skit på Blizzen så det blir väl att man ser ut som Quasimodo när man kör :Þ Enda skyddet jag har är hjälm.
 

tanthalas

Aktiv medlem
2 dec 2005
54
0
1
stockholm
jag har ett ryggskydd med njurbälte på, skönt med bältet om man är ute o hoppar och känns säkert om skall skulle flyga av.
 
E

ejwbegysv

Kör du med pungskydd jimmy? ;D.. Definera "överallt"
Jag har :

Skydd på huvudet i form av en hjälm.
Axelskydd
Armbågsskydd
Bröst-Magskydd
Knäskydd
Benskydd
Skydd i skorna.

Ryggskyddna som finns idag suger tycker jag.. är bara någon billig plastskit som sitter löst.
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
:) Du hade rätt de var nästan överallt.. Tycker de låter obekvämt med så mkt skydd.. Men det finns ju en anledning varför man har de.

Jag har :

Skydd på huvudet i form av en hjälm.
Axelskydd
Armbågsskydd
Bröst-Magskydd
Knäskydd
Benskydd
Skydd i skorna.

Ryggskyddna som finns idag suger tycker jag.. är bara någon billig plastskit som sitter löst.
 

pl_84

Välkänd medlem
1 jan 2000
242
0
16
Japp så klart man har det.. använder samma som till hojen...
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Jag har :

Skydd på huvudet i form av en hjälm.
Axelskydd
Armbågsskydd
Bröst-Magskydd
Knäskydd
Benskydd
Skydd i skorna.

Ryggskyddna som finns idag suger tycker jag.. är bara någon billig plastskit som sitter löst.

Hörru du det där är lika mycket som jag har när jag står i mål i bandy förutom att jag har suspensoar istället för axelskydd ;)