rykten ski-doo 2013

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
Finns det förstärkta bågar som är svarta?
Jag antar det, men i tillbehörskatalogen visar det bara alu-färgade...
I så fall är det nytt för i år, endast alufärgade tidigare år. Fick lämna in min -11:a och pulverlacka.
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Själv går jag och funderar om jag ska ha en Renegade 600 bc nästa sässe. Vad tror församlingen om en 2013 bc ?. En lätt beggad 12:a är annars ett starkt alternativ då man slipper inkörnigen. R motion verkar vara det som skiljer. Ja vad ska man ha ?
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
............ En lätt beggad 12:a är annars ett starkt alternativ då man slipper inkörnigen. R motion verkar vara det som skiljer. Ja vad ska man ha ?
Inkörningen är inget du behöver oroa dej för, bara starta och kör, undvik extremt långa fullgasrepor första dagarna bara.. E-tecen är inte märkbart törstigare under inkörningen än senare och någon särskilld skillnad i effekt kan jag inte säga att jag märkte heller.
 

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
52
Boden
Inkörningen är inget du behöver oroa dej för, bara starta och kör, undvik extremt långa fullgasrepor första dagarna bara.. E-tecen är inte märkbart törstigare under inkörningen än senare och någon särskilld skillnad i effekt kan jag inte säga att jag märkte heller.
Inte törstigare... men den är rätt slö under inkörningen är min erfarenhet. M an får lägga en del mil innan motorn kvicknar till. Men sen är den kalasbra.
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Inkörningen släpper gradvis så jag kan säga min går mycket bättre nu än dom första milen. men jag har alldrig känt att det slår om till det bättre utan det kommer sakta med säkert.
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Jag kommer att köra Renegade nästa vinter det har jag i princip bestämt. Hur stor skillnad tror ni det är på en 12 resp 13 bc samt adrenalin modellerna ? Om jag lägger en 44 matta på en adrenalin skulle det vara något ?
 

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Jag kommer att köra Renegade nästa vinter det har jag i princip bestämt. Hur stor skillnad tror ni det är på en 12 resp 13 bc samt adrenalin modellerna ? Om jag lägger en 44 matta på en adrenalin skulle det vara något ?
Vara något till vad? Åka led? Grilla korv? Klättra?
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
vad e de för tillbehör till 2013 ski-doo? någon som vet någon sida? ska ju tydligen vara snabbklick fästen på väskor och dunkar etc..
har försökt att hitta på internet genom google men.... inget vettigt..
 

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
52
Boden
Mest på kalfjäll, blandat underlag från löst till stenhårt långa perioder. Möjlighet att åka 2 på inte nödvändigtvis 2 vuxna utan 1 vuxen ett barn. Dra pulka eller packkälke mest hela tiden.
Då passar ju en renegade perfekt. Adrenalinenen som säljs med click on dynan har ju kraftigare fjädrar också om jag inte missminner mig.