rykten ski-doo 2013

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Kul med en spionbild äntligen, ska bli intressant att se vad som är nytt och vad som är kvar.
 

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
När jag skriver "nytt chassie" så menar jag ett nytt chassie, t.ex. från Twin spar till Pro cross.

SJälvklart kan en t.ex. en ny boggie och en annan framvagn bli en större och mer positiv förändring än ett nytt chassie( då menar jag bara själva chassiet) , men jag vart lite besviken då dels känns det som om det är dags för något nytt, och sen så tycker jag det var dåligt av Irondog att skryta upp 2013 skotrarna nå så jävulst , för att sedan berätta att det (I min mening) inte blir något helt nytt chassie.
Förstår vad du menar, Högg väl kanske lite väl hårt.

IronDog har ju helt klart gett nästa generations summit en hel del att leva upp till.
Men som jag skrev och du håller med om så kan många små förändringar innebära fler fördelar än ett helt nytt chassie.
Bilden bevisar iaf att han har testat den. Han har ju lag upp en lössnöbild där man kan urskillja bredare framlyktor än vad XP har.

Här i skandinavien får vi ju ändå inte reda på hur mycket bättre den är fören nästa vinter.

Prototypmaskinerna som vi får se här brukar inte vara någon höjdare direkt.
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
hoppas det är något nytt.tycker bara xpn blir otympligare och sänkigare för varje år.

och gillar ski-doo annars och skulle kunna prova något nytt från dom.
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Intressant!! Man kanske slipper byta märke? Hade ju varit gulligt av BRP om dom gjorde en AC och släpper en S1200T, med fläkten färdigmonterad alltså...
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
hehe ne de kan vara sant!

Bilden som postades var skev åt 2 olika håll, texten och loggan är ihoptryckt horisontellt och utdragen horisonellt..
 

KiNGsKoTeR

Välkänd medlem
31 aug 2010
552
1
16
Söderhamn
Detta kan diskuteras, men det jag minns var något om ändringar i chassi för Renegade och Mxz. Tmotion boggie, ny matta vars kanter kunde böjas inåt, och nytt enkelt system för att spänna fast dunkhållare etc.