[Uppdaterat: Senast editerat den 27-Jan-04 kl 10:46 AM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 27-Jan-04 kl 10:44 AM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 27-Jan-04 kl 10:37 AM (CET)]Ja självfallet kan körstil skilja!
Samt definitionen på körningen.
Jag har jobbat en del med både förgasare och variatorer på min maskin vilket kan bidra till bränsleförbrukningen, men jag har som sagt inte upplevt att jag lider av hög bränsleförbrukning (= över 3 liter milen jämt och ständigt), utan jag tycker den verkar hålla sig runt 2-3 liter milen...men å andra sidan, inte kör jag som en "blådåre" hela tiden...det är inte skoterkörning, det är misshandel!
Ett tips att hålla förbrukningen nere är att hålla gasen så jämn man kan, även om man ger mycket gas. Dvs. pumpgasning drar upp förbrukningen ganska bra!
Jag skulle ta och kolla nålventilerna! Själv "provtryckte" jag mina med en cykelpump.
Kolla även flottörnivån...när jag köpte min så var det stor skillnad mellan förgasarna och jag tvivlar på att föregående ägare varit där och pillat...det är nog sånt man måste justera efter en tid?
Vad har du för munstycken i din?
Om jag nu minns rätt så är det 260 orginal på de där, jag åker med 240 och det har fungerat bra men man tar det ju lungnare om det är kallt ute.
PS. Jag skulle inte lita ett dugg på tankmätaren, utan tanka den full och tanka sedan med pump med räkneverk (mack t.ex.) och ser hur mycket du får i. Ibland när man tycker att tanken ser (kör utan tankskydd) i princip tom ut så är det ändå nästan 10 l kvar...