Så tragiskt väder!

PerryMason

Aktiv medlem
15 dec 2004
70
0
6
Skellefteå
Det är ju för hemskt, här nere vid kusten ( skellefteå ) Så spoljerade hela slutet av säsongen nu. Idag när värme böljan drog in med minst 8+ grader så såg jag med en tår i ögat hur leden utan för huset tinade bort!!


Verkar vara färdigkört här för i år. Får hoppas på en resa uppöver mot ammarnäs, och hoppas att det inte blir riktigt samma värmeslag där... Näe usch å fy för detta då säsongen just börjat bli riktigt rolig
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Nån som vet hur läget är i Borgafjäll?? Här hemma hos mig går det att åka än, men föret är ju lite jävligt...
 

mikaelvoss

Välkänd medlem
1 jan 2000
342
0
16
Örnsköldsvik
I Saxnäs är det förj..vligt hörde jag precis på telefonen. Skulle tydligen vara ca 3dm vatten på sjön där. Förhoppningsvis fryser det på nätterna. Så det är nog ganska liknande före i Borga. Tyvärr!
 
E

ejwbegysv

Helt underbart i Gördalen,, 8dm med snö och 15 grader varmt i solen..

Imorgon är det skoterpoker... Royal Street Flush here I come!
 
E

Ej medlem/Inloggad

mikaelvoss skrev:
I Saxnäs är det förj..vligt hörde jag precis på telefonen. Skulle tydligen vara ca 3dm vatten på sjön där. Förhoppningsvis fryser det på nätterna. Så det är nog ganska liknande före i Borga. Tyvärr!
Jo men man åker ju inte till Borga för att köra på sjön...
 

mikaelvoss

Välkänd medlem
1 jan 2000
342
0
16
Örnsköldsvik
Nä, det är möjligt, men det var det jag hörde från en bekant som åkte upp dit nyss. Tänkte att det kunde kanske vara mer hjälp än inget alls...
 
E

Ej medlem/Inloggad

ejwbegysv skrev:
Helt underbart i Gördalen,, 8dm med snö och 15 grader varmt i solen..

Imorgon är det skoterpoker... Royal Street Flush here I come!
Ska dit om en vecka! Går det tror du?
 
E

ejwbegysv

Beror på vädret.. men brukar inte vara några problem...

Kolla in hemsidan för att se hur mycket snö det är..

I helgen åker vi Gördalen till Lofsdalen...
 

the trasher

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
själv så hade man ju 25 grader varmt i solen idag och skoteråkning!!
snön försvinner relativt fort men det är ju kul i några dagar
 
E

Ej medlem/Inloggad

Ska åka till Sälen nästa vecka (v14), är det nån som vet om det finns nån anledning att ta med skotern??? Jag har tittat på "snörapporten" och där står det att det är mellan 45 och 70 i terrängen, men jag känner mig skeptisk till det. Är det nån som vet?
 
E

ejwbegysv

Vet inte hur det ser ut i sälen men här (gördalen) går det bra att åka skulle jag tro.. är ju bara ett stenkast bort.