Men nu försöker jag hålla mig lite mera i verkligheten.
Sedan förstår jag inte varför det ofta ska vara så negativt i forum. Varför ständigt se hinder, istället för fördelar?
Vi behöver alla bli lite mera positiva!!
Men tack för ert engagemang!
Att se hindren innan man är där har inte nödvändigtvis med negativitet att göra, det kan nog så gärna vara en fråga om erfarenhet och kunnande. Obotlig optimism övertrumfar tyvärr inte naturlagarna....
Men det är inte lätt skilja mellan de som bara snackar, optimister eller pessimister, och de som faktiskt vet vad dom pratar om på forumen.
Det är roligt du tar med bilden på bandvagnen med Volvohytt förresten. En av kollegorna har jobbat på Skelleftekraft och dom köpte ett par av dom där, men på grund av att den tunga hytten totalt sabbade maskinens terrängegenskaper såldes dom iväg i princip direkt igen och vanliga BV206 införskaffades istället....
Man ska alltid försöka skapa sig en så fullständig bild som möjligt av förutsättningarna, sen om man väljer att kalla det förutsättningar eller hinder kvittar, det är samma sak

Hinder som upptäcks i tid kan undvikas, antingen genom en tidig, och alltså billigare än om det sker senare, omkonstruktion, eller i värsta fall genom att lägga ner projektet.
Hytt på skoter har testats i omgångar och har aldrig funkat, och speciellt inte i applikationen du tänkt dig, alltså som nödtransport då man kan tänka sig att du verkligen är tvungen att ta dig fram. Hade det gällt att åka bekvämt ut till pimpelhålet väl valda dagar så hade det kanske gått. Som insnöad med ett MÅSTE hängande över dig så är den nästan 100%-iga risken att fastna inom 30 meter förmodligen inte önskvärd tänker jag. För "hytten" kommer göra maskinen oerhört mycket svårare att manövrera samtidigt som den blir tyngre och får högre tyngdpunkt, sikten försämras av igenisade/igenimmade rutor, och en ET 400 har inte superstor marginal från början när det gäller att ta sig fram då det är dåligt före.
Jajja, meddela gärna hur det gick då du provat ordentligt