samma bluffannons ute IGEN!! Eller?

XpS06

Välkänd medlem
15 jan 2009
294
0
16
Såg också den, anmälde den direkt. Ni bör göra detsamma för att förhindra att någon lättlurad stackare blir blåst.
 

Candyman

Välkänd medlem
26 okt 2009
220
0
16
Sundsvall
Drog iväg ett mail på den för skoj skull så här såg svaret ut:

Hej,

Tack för ditt intresse för min Polaris!
Annonsen är korrekt och fortfarande tillgänglig.
Skotern är i perfekt skick.
Exteriören är i utmärkt skick, har inga tekniska skador, inga repor eller bucklor!
Mekaniskt skotern är i mycket gott skick, bromsarna fungerar mycket bra och skotern ger mycket god bränsleekonomi. Jag säger er uppriktigt att det i
Just nu vet jag inte ett problem att denna skoter kan ha och jag ger dig mitt ord på att jag aldrig tvingat det och jag gjort alla ändringar på gång. Den har 516
miles! Är inte under leasing eller bankernas skulder och jag har alla papper i ordning.
Jag har arbetat i Sverige och jag köpte skotern därifrån. Min familj ville att jag hemma, så nu är jag i Oxford, Storbritannien som jag sa. Jag är
bor på berget men jag har inte tid att använda skoter och jag bestämde mig för att sälja det.
Om skotern fortfarande intresserar dig så skicka mig ett mail för att ordna arbetet med betalning / export så snart som möjligt!
Jag kommer naturligtvis att leverera skotern till dig på min kostnad. Vi kan ha en affär om du verkligen är intresserad att köpa den.
Tack på förhand och hoppas höra från dig snart!
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
går det inte att få tag på dom så dom åker fast? är ju jävligt drygt att samma snubbe kommer tillbaka.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Det verkar som att vill man inte jobba ska man syssla med små internetbedrägerier, väldigt liten chans att åka dit

Tjejen var för oförsiktig och blev blåst av en kille på tradera även fast polisen har konto nr och namnet på personen så läggs utredningen ner

Enda anledningen för polisen att lyfta på arslet är nog om många blir lurade och beloppen börjar bli lite större
 

marwik

Medlem
1 apr 2010
32
0
1
Sandviken
Verkar som det är väldigt svårt att få tag på dom.. Var med om det själv i sommras när jag skulle köpa mig en ny bil, men det räckte med första svaret så ana man ugglor i mossen :p Synd om dom som går på det, men man lär ju tänka efter lite innan man betalar x antal tusen..