SCALE felmeddelande?

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Nu när jag hade stannat av skotern & startade den så visade den felmeddelande SCALE. Varken tripp eller varv mätaren fungerar.

Vad är felet?
 

renegade8

Aktiv medlem
20 mar 2007
92
1
6
Östersund
Du kan prova att få ut knappen som du nollsläller trippmätaren med..Jag hade samma problem med min.Då den kan hamna lite snätt så fastnar den i intryckt läge.
Sen är problemet löst..
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Du kan prova att få ut knappen som du nollsläller trippmätaren med..Jag hade samma problem med min.Då den kan hamna lite snätt så fastnar den i intryckt läge.
Sen är problemet löst..
Hehe jo, läste här på forumet att det kunde vara problemet. Så jag provade & vips så var problemet löst. Men förstår inte hur det uppkom, var ju aldrig och pillade på knappen innan.
 

HellHammer1

Rookie sledder
1 aug 2007
11
0
0
Luleå
Verkar vara ett vanligt fel men svårt att få reda på vad det egentligen betyder? Eller betyder det bara att knappen fastnat i intryckt läge.

Hände mej åxå i helgen och sen då jag fått ut knappen blev det som två fyrkanter som "snurrade" i displayen, först den vänstra å sen den högra som att den gick igenom cyllarna på nåt sätt. Hade varit bra om någon satt inne med ett svar, har kollat i handböckerna utan något svar.
Tack på förhand.
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Verkar vara ett vanligt fel men svårt att få reda på vad det egentligen betyder? Eller betyder det bara att knappen fastnat i intryckt läge.

Hände mej åxå i helgen och sen då jag fått ut knappen blev det som två fyrkanter som "snurrade" i displayen, först den vänstra å sen den högra som att den gick igenom cyllarna på nåt sätt. Hade varit bra om någon satt inne med ett svar, har kollat i handböckerna utan något svar.
Tack på förhand.
Fyrkanterna tror jag inte ploppade upp för mig. Iallafall inte vad jag la märke till! Men som du säger, vore toppen om någon hade svaret på frågan vad det beror på. Om det nu är den intryckta knappen
 

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
De ni fick att rotera i displayen är att man kan justera nålen upp eller ned.
 

renegade8

Aktiv medlem
20 mar 2007
92
1
6
Östersund
det som vart lite konstigt på min skoter var att den nollställde timmarna..så när jag starta skotern näst gång så hade den gått 0 timmar??!!men milen och trippen stämde.har de hänt nån annan??
 

HellHammer1

Rookie sledder
1 aug 2007
11
0
0
Luleå
det som vart lite konstigt på min skoter var att den nollställde timmarna..så när jag starta skotern näst gång så hade den gått 0 timmar??!!men milen och trippen stämde.har de hänt nån annan??
Jo det händ mej åxå men det var innan då jag skulle nolla trippen så lyckades jag nolla timmarna istället. Stannade skotern å då jag startade igen stod det SCALE och då vi lirkat ut knappen så började fyrkanterna snurra. Kollade i Rephandboken och där stod det att man kan nolla timmarna med att hålla knappen intryckt i 2 sek. :hmmmm2:
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
jag har ju en xp 600 -08 men den går också nollställa timmarna på.. och de gick även på min renegade 800 -06a! konstigt de eftersom endel säger min skoter har gått 100 timmar i annonser men de e ju bara nollställa en gång sen kör över påsken och sen har den bara gått 20 timmar! haha:hello: lite konstigt enligt mig!!