Seatec Skellefteå

Freddan Rev 800

Välkänd medlem
9 dec 2005
636
4
18
Skellefteå
www.partybandettba.se
Som det verkar har Seatec Skellefteå tyvärr gått i konkurs.
Mycket tråkigt då jag alltid tyckt att dom varit en bra handlare.

Men vad händer nu?

Någon som vet eller hört något. Vem kommer sälja Skidoo i Skellefteå?
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Fick SMS/Mail från BRP gällande min förhandsorder. Inget konkret mer än att dom jobbar för att hitta en lösning för "oss" under september månad. Om det blir en ny aktör i Skellefteå eller att man får åka till Piteå låter jag vara osagt.

Hörde även genom en vän att KK-förvaltaren jobbar för att någon ska ta över verksamheten i sin helhet. Vilket ju kanske inte är något man får höra om förrän det i sådant fall är "klart".

En dröm för min egen lilla del vore ju om Lynxhandlaren i stan sparkade ut det där andra märket och skapade en BRP Premium-dealer likt Oktan i Östersund. Drömma får man väl?

Men det lär ju märkas inom de närmsta månaderna i varje fall.
 

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.853
101
63
Skellefteå
Till min glädje ser jag i norran nu på morgonen att det blev som önskat. Samma ÅF för både Lynx och Ski-Doo! Mycket bra!
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
haha roligt detta.
en av mina släktingar hatar detta företag beroende på hur han blivit bemött genom åren. Skulle skita i sin 850 om det gick till dem.

Intressant det är så stor spridning på hur man upplever dem. I min bekantskapskrets är dem flesta oerhört negativa. Dock inte handlat av dem själv. Släktingen, han köper en ny skoter varje år och gjort så i kanske 10+ år...
 

jani8

Välkänd medlem
31 maj 2012
194
1
18
byske
blir att testa detta företag för första gången nu. bara att hoppas att det funkar bra.
 

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.193
69
48
Skellefteå
haha roligt detta.
en av mina släktingar hatar detta företag beroende på hur han blivit bemött genom åren. Skulle skita i sin 850 om det gick till dem.

Intressant det är så stor spridning på hur man upplever dem. I min bekantskapskrets är dem flesta oerhört negativa. Dock inte handlat av dem själv. Släktingen, han köper en ny skoter varje år och gjort så i kanske 10+ år...
Jag och dom i min bekantskap har i stort sett samma åsikter angående dom, fruktansvärt oseriöst företag i min mening
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Jag och dom i min bekantskap har i stort sett samma åsikter angående dom, fruktansvärt oseriöst företag i min mening
Kan det bero på ålder kanske? Att detta företag var sämre för ex år sedan och blivit bättre senaste åren? Aldrig gått att göra med dem då jag försökt men ja bara hoppas det blir bra.
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
jag har köpt 3 av mina polarisar där o har absolut inte haft några problem med den säljaren jag gör affärer med därmot har det varit mycket problem i verkstaden fast tycker även det har blivit bättre men för tex 3-5 år sen var det katastrof iaf
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
jag har köpt 3 av mina polarisar där o har absolut inte haft några problem med den säljaren jag gör affärer med därmot har det varit mycket problem i verkstaden fast tycker även det har blivit bättre men för tex 3-5 år sen var det katastrof iaf
Jo var lite detta jag tänkte på att kanske ryktet dem har i "vår" bekantskap är sämre än dem egentligen är.
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Intressant att du Krillnecks har köpt 3 skotrar där och att det är bra nu men va sämre för 3 år sen. Blev det då bra just det året du handlade? Jag väljer att inte skriva varken Bu eller bä här ännu men jag vill ha tag i min bokade 850 och som det ser ut just idag så....
Jag vill kunna förlita mig till en handlare jag kan byta skoter hos varje år och det är upp till handlaren att "sälja" på mig det förtroendet. Jag är inte märkes beroende av något slag så det finns gott om handlare och skotrar där ute.
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Intressant att du Krillnecks har köpt 3 skotrar där och att det är bra nu men va sämre för 3 år sen. Blev det då bra just det året du handlade? Jag väljer att inte skriva varken Bu eller bä här ännu men jag vill ha tag i min bokade 850 och som det ser ut just idag så....
Jag vill kunna förlita mig till en handlare jag kan byta skoter hos varje år och det är upp till handlaren att "sälja" på mig det förtroendet. Jag är inte märkes beroende av något slag så det finns gott om handlare och skotrar där ute.
nej köpte min första där 2007 o då hade jag väldiga problem med verkstaden efter ett garantifel som dom tyckte jag skulle betala att jag hade haft sönder det själv så hade många års uppehåll innan jag gjorde affär där igen o det blir 2013 efter det har jag inte haft några problem med verkstaden :)
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.467
378
83
Malå/Adak
Det byttes väl ägare för ett par år sen, dom som har namnet ovanför dörren är väl inte kvar en enda av dom numera, eller har jag fel?